18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Einstein

Uploaden naar lycos via Transmit

Ik heb zelf een lycos website maar als ik dingen wil uploaden via hun pft site zijn daar vaak problemen mee, o.a. om met het uploaden naar een bepaalde map
    ik zou dit dus graag vanaf nu doen via transmit maar ik weet niet via welke poort dat moet.
    21 lukt niet by the way
    Zijn er mss nog andere dingen die ik hiervoor moet kennen?

alvast bedankt

Bijdrager
    MacX

Poort 21 is correct, je moet bovendien (pasv) aanvinken in de preferences. Bij initial pad moet je (www) invullen zonder de haakjes, dan zou het moeten lukken.

Bijdrager
    Nikita

Lycos is niet bepaald Mac-vriendelijk…

Bijdrager
    MacX

Wat een kletskoek, natuurlijk is ook lycos het meest gericht op Windhoos daar zitten toch de meeste klanten. Zo’n bedrijf gaat voor de grote getallen en er is van alles wat daar beter kan, maar een ding kun je niet zeggen en dat is dat ze Mac onvriendelijk zijn. Ik heb eer een paar jaar mee gewerkt en behalve dat het vaak traag is zijn er weinig problemen gepasseerd. Service moet je niet verwacten want je bent nummer honderd op hun lijstje. het voordeel is echter dat het erg gebruikers viendelijk is ingericht, zeker handig als je een beginner bent.

Bijdrager
    Nikita
    ”MacX”

Wat een kletskoek, natuurlijk is ook lycos het meest gericht op Windhoos daar zitten toch de meeste klanten. Zo’n bedrijf gaat voor de grote getallen en er is van alles wat daar beter kan, maar een ding kun je niet zeggen en dat is dat ze Mac onvriendelijk zijn. Ik heb eer een paar jaar mee gewerkt en behalve dat het vaak traag is zijn er weinig problemen gepasseerd. Service moet je niet verwacten want je bent nummer honderd op hun lijstje. het voordeel is echter dat het erg gebruikers viendelijk is ingericht, zeker handig als je een beginner bent.

Windows-gericht of Mac-gericht of Linux-gericht heb ik het niet over! Het is gewoon een feit dat veel onderdelen van hun website het niet doen op een niet-windows systeem. Een goede website werkt op alle platforms! Zelfs de website van MSN doet het!!

Bijdrager
    MacX

Heb ik zeker een windoos Mac, weinig problemen. Bij mij werkt alles voorzover ik er gebruik van maak.

Bijdrager
    Nikita
    ”MacX”

Heb ik zeker een windoos Mac, weinig problemen. Bij mij werkt alles voorzover ik er gebruik van maak.

Whatever… :|

Bijdrager
    Einstein
    ”MacX”

Poort 21 is correct, je moet bovendien (pasv) aanvinken in de preferences. Bij initial pad moet je (www) invullen zonder de haakjes, dan zou het moeten lukken.

waar moet die (www) zonder de heekjes dan, precies worden ingevult?

Bijdrager
    MacX

in het vakje initial Path.

Bijdrager
    Einstein

en waar staat dan vakje :s

Bijdrager
    MacX

Port mag je leeg laten.

Bijdrager
    Einstein

Hij zegt: conecteren lukt niet, write error

Bijdrager
    MacX

Heb je server, username en password goed ingevuld, dan zou het moeten werken. Natuurlijk moet je bij Lycos wel een FTP account aangemaakt hebben anders kun je ook niet verbinden.

Bijdrager
    Einstein

server: http://www.members.lycos.nl
    user: mijn username
    Pasword: mijn paswoord
    initialpath: www
    port: (leeg)
    Protocol: FTP

(met protocol: sftp lukt het ook niet)

ik snap het niet meer:(

Bijdrager
    MacX

Ik heb het voor alle zekerheid even zelf geprobeerd en je hebt gelijk, het werkt niet. Waarschijnlijk problemen bij Lycos zelf, heb dit nog niet eerder meegemaakt. Zou het morgen nog eens proberen en ondertussen een mailtje naar de service desk sturen.

Bijdrager
    Einstein

welk email adres is dat?

Bijdrager
    MacX

Ik zie nu wat er fout gaat, de server moet zijn : http://ftp.members.lycos.nl
    Ik was in de veronderstelling dat je een betaald account had bij lycos maar aan de servernaam te zien is het aan gratis account. Dan zou het met het bovenstaande adres moeten lukken.

Bijdrager
    Einstein

Klopt
    ongelofelijk bedankt

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.