6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bArtificial

Upload foto's naar iCloud via Photos

Ik heb mijn iPhoto bibliotheek van 75GB geïmporteerd in Photos en mijn iCloud opslag uitgebreid naar 200GB. Echter heb ik niet de indruk dat er foto’s geüpload worden naar iCloud. De teller staat al 1,5 dag op “9350 onderdelen uploaden” (Dit terwijl ik 7789 foto’s + 134 video’s in die bibliotheek heb staan, maar dat terzijde).

Wat zijn de ervaringen hiermee tot op heden?

Bijdrager
    mattiman

Heb je al gekeken via icloud.com of daar de foto’s zichtbaar zijn?

Bijdrager
    Niels

Ik denk dat je rekening moet houden met het feit dat de  servers op dit moment flink wat foto-verkeer moeten verwerken aangezien iedereen die de beta of iCloud.com nog niet gebruikt hadden, nu ineens volledige fotobibliotheken aan het uploaden is. Gezien de totale grote van je bibliotheek, zijn je foto’s ook in hoge resolutie en hebben dus een grote bestandsgrootte. Afhankelijk van je uploadsnelheid van je verbinding kun je dus uitrekenen hoe lang het minimaal duurt (dwz bij optimale uploadsnelheid).

Edit: wat bij mij in de beta periode overigens ook hielp was in de instellingen de upload een dag te onderbreken, Mac te herstarten en vervolgens de upload vervolgen. Ook is het handig als je Mac niet automatisch in de slaapstand gaat.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Niels.

Bijdrager
    bArtificial

@nielsdam Heb je suggestie opgevolgd en het lijkt te werken, al zie ik het aantal niet steeds bijgewerkt worden. Sta nu op 9290. Mijn uploadsnelheid is minimaal 1MB/s, dus dat zit wel snor.

Bijdrager
    applerob01

Volgens mij heb ik eenzelfde probleem: bij het uploaden staat het uploaden steeds stil bij hetzelfde onderdeel.
    Ik begrijp dat ik niet de enige ben maar na enkele uren proberen heb ik het idee dat het ergens vastloopt.
    Ik heb een aantal keren het uploaden stopgezet. Na het opnieuw opstarten staat het opladen steeds bij hetzelfde onderdeel stil.
    Heeft iemand een oplossing wat te doen?
    Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    bArtificial

Bij mij is de complete bibliotheek inmiddels geüpload. Heeft wel tot nu geduurd…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.