18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    tav

upgraetest.nl

heeft er iemand ervaring met deze firma ? ze komen aan huis bv. jouw imac upgraden met een ssd of …. komen ook in belgie .

Bijdrager
    tav

…. of reparaties moet dat zijn …. en de firma komt ook in belgie aan huis

Bijdrager
    koen

Wat is de URL?

http://upgraetest.nl werkt niet.

http://upgradetest.nl/ werkt ook niet.

:-?

Bijdrager
    Imade

Ik zie al een verboden regel in de algemene voorwaarden inzake retourzending en ik citeer;

U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 8 zullen bedragen.

Op de site van consuwijzer staat;

Geld terug
    De verkoper moet uw aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Bijdrager
    koen

Oh wacht, het is http://upgreatest.nl :-o

Bijdrager
    Shmoo

Leuk, als je enkel één afbeelding in je slideshow zet dan roteert deze ‘zogenaamd’ niet. Moet je de site eens bezoeken op je iPad en dan met je vinger over de iMac SSD afbeelding gaan.:roll:

#kinderen

Bijdrager
    MacKeessie

Die firma heeft bij ons 2 iMac’s van SSD’s voorzien omdat de originele HDD’s te langzaam waren. Prima werk. Er kwam iemand langs die snel de SSD heeft ingebouwd en daarna de gegevens van de originele HDD over heeft gezet naar de SSD. Na een paar uur werkte alles weer en veel sneller.
    Dat was begin van dit jaar. Ik heb wel het idee dat ze sindsdien duurder zijn geworden ( te succesvol?). Maar op zich wel betrouwbaar.

Bijdrager
    vuurvreter

Bijdrager
    Koning Frank

Here we go again

Bijdrager
    Hyrax
    Imade op 27 september 2016

Ik zie al een verboden regel in de algemene voorwaarden inzake retourzending en ik citeer;

U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 8 zullen bedragen.

Geld terug

Bezorgkosten ≠ retourkosten. Leverancier moet de bezorgkosten wel terugbetalen, maar niet de retourkosten.

Bijdrager
    Imade
    Hyrax op 28 september 2016
    Imade op 27 september 2016

Geld terug

Bezorgkosten ≠ retourkosten. Leverancier moet de bezorgkosten wel terugbetalen, maar niet de retourkosten.

Geld ook voor de retourkosten, jij moet volgens de Nederlandse wet namelijk GRATIS kunnen retourneren.

Bijdrager
    Hyrax

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, het is namelijk niet waar. Het volgende staat op de website van ConsuWijzer:

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.

Bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen

Gezien het feit dat het netjes in de Algemene Voorwaarden staat vermeld, zelfs inclusief schatting, staat deze partij dus gewoon in het gelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Hyrax.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    Imade

Ow.. dan zou ik alsnog dat bedrijf links laten liggen.

Bijdrager
    HJ

Het volgende, dat iets in algemene voorwaarden of in een contract staat beschreven
    wil nog niet zeggen dat het “legaal” is. Er bestaan zgn. grijze en zwarte bepalingen.

Grijs is niet expliciet verboden of toegestaan door de wet, zwarte bepalingen zijn
    voorwaarden die illegaal zijn en ook niet zijn toegestaan in de wet.

Bv een huurcontract met een opzegtermijn van een week.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  HJ.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  HJ.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, helemaal waar. Maar hier dus niet van toepassing.

Retourkosten hoeven niet vergoed te worden, mits dit in de voorwaarden duidelijk vermeld is.
    En dat is het…

Bijdrager
    Koning Frank

Retourkosten hoeven uberhaupt niet vergoed te worden, zelfs al staat er niks over vermeld in de algemene voorwaarden.

Bijdrager
    Martijn van Tillo

Upgreatest maakt gebruik van de Algemene Voorwaarden zoals opgesteld door ICTwaarborg. I.v.m. her-certificering van ICTwaarborg zijn de
    Algemene voorwaarden aangepast naar Algemene Voorwaarden ICTWaarborg voor consumenten Versie maart 2016.

In deze versie is dit beding opgenomen:

Artikel 10c. Bedenktijd bij levering van producten (herroepingsrecht)

4. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, hoeft u hoogstens de kosten van terugzending te betalen. Indien dit niet per gewone post mogelijk is, zullen wij voor u een inschatting van de kosten maken. Als wij de retourkosten voor onze rekening nemen zullen wij dat duidelijk vermelden.

Bijdrager
    KarelWillem

Duidelijk, en helemaal volgens de regels.

No_Name op 03 oktober 2016

Retourkosten hoeven uberhaupt niet vergoed te worden, zelfs al staat er niks over vermeld in de algemene voorwaarden.

Doe nou even niet zo eigenwijs. Want dat is pertinent niet waar.

Maar je zin klopt ook niet helemaal.:) Als er niks over vermeld staat in de Algemene Voorwaarden hoef je inderdaad niets te betalen. Staat er wel vermeld dat die kosten voor jou rekening zijn? Dan wel. Zie hieronder.

Als regel:

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.