14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

upgrading Mac Mini eind 2009

Ik heb nog een oudere Mac Mini staan van eind 2009. Deze is niet briljant snel meer maar ik wil hem toch een tweede leven geven. Ik heb wat video’s gezien hoe dit zelf te doen en dat is een optie. Twee vragen;

1. waar kan ik het beste nieuw geheugen voor de mac mini bestellen

2. of is er een bedrijf in NL die ook de upgrades doet?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt het zelf doen.

Bijdrager
    SunKeeper

Inderdaad zelf makkelijk te doen.

Fotohandleiding: https://www.ifixit.com/Guide/Mac+mini+Model+A1283+Hard+Drive+Replacement/1063

Ga je de harde schijf verwisselen, kun je ook meteen bij het RAM. ‘Lastigste’ is nog wel de behuizing, maar met veel geduld en precisie is het goed te doen. Scherp mesje, wat een beetje tegen buigen kan zonder breken, voldoet ook.

Bijdrager
    iJack

@ TheBigZ: He, top!

Past de SSD ook standaard in de Mac mini op dezelfde plek als de oude HD? Wat die je met de temperatuurmeter? Of laat je die weg?

Bijdrager
    iJack

@ SunKeeper: Dank voor je reactie! Mooi klusje voor het weekend!

Bijdrager
    SunKeeper

Temperatuursensor is een plakkertje. Voorzichtig loshalen en op de nieuwe schijf weer ongeveer identiek terugplakken.

Bijdrager
    iJack

ik overweeg een SSD schijf (Crucial MX100 256GB), wat doe je dan met de sensor? Is de SSD schijf net zo eenvoudig te plaatsen in de Mac Mini als een gewone schijf?

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, maakt niets uit. Die sensor weet niet welk type schijf het is, hoeft ook niet.:)

Overigens, liever niet alles citeren. Gewoon typen en op ”Reageer” klikken.

Bijdrager
    iJack

Citeren aangepast, je hebt gelijk…;-)

Dank voor je reacties, ik ga bestellen!

Bijdrager
    TheBigZ

Succes!

Bijdrager
    iJack

Weekend!

Bijdrager
    iJack

Upgrade gedaan, in een kleine 20 minuten was ik klaar, goed te doen dus. Alles werkt weer, schone installatie van Yosemite erop en hij kan weer een paar jaar mee!

Bijdrager
    TheBigZ

(y)
    Veel plezier ermee!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.