7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomas K

upgraden vanaf snow leopard

hallo! Ik ben er al een middag mee aan de gang, en krijg het niet zo goed voor elkaar:

Ik heb een SSD in m’n macbook 2011 gezet (hiervoor een sierra boot USB gemaakt).

SSDtje zit erin, en werkt. nu wil ik dus met mn USB osx installeren, maar hij zegt dat die installatiefile stuk is.
    internet recovery werkt ook niet. Enige melding die ik krijg is iets in de trend van ” het werkt niet, probeer het nog eens”
    Enkele malen geprobeerd: werkt niet.

Ik kon dus eigenlijk niet veel meer, maar ik had nog een installatie DVD liggen van snow leopard, en dat draait nu.
    Alleen krijg ik dat weer niet geupdate. el capitan (die moet ik hebben heb ik begrepen om verder te kunnen upgraden) download links werken gewoon niet. Ik kan er op klikken in de appstore, maar er gebeurt gewoon helemaal niets.

dus: Ik heb nu snow leopard, hoe krijg ik mn systeem up to date?

help!

Bijdrager
    Pasav

Welk systeem draaide je voordat je de SSD er in zette ?
    Heb eerder gezien dat de installer aangaf defect te zijn en toen bleek de HD defect te zijn.

Bijdrager
    Tomas K

draaide hiervoor Yosemite, maar dat liep echt helemaal voor geen meter. vandaar de SSD.

SL loopt wel echt heel soepel nu, dus ik denk niet dat het een hardeschijf probleem is?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eén oplossing die denk ik wel werkt, is om de oude harde schijf er weer in terug te zetten, dan het installatieprogramma voor 10.11 downloaden en op een USB-stick zetten, en daarna de SSD er weer in doen en het installatieprogramma gebruiken.

Inactief
    Anoniem

Voor een upgrade vanaf Snow Leopard heb je tegenwoordig een aangepaste versie van El Capitan nodig. Gaat nog steeds via de App Store, maar is verborgen en alleen (met een omweg) te downloaden via de supportpagina.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206886

Bijdrager
    MrBelloNLD

pas iets soortgelijks gehad,
    staat partitie indeling van je usb install disk (en van je internal disk) wel op Apple en niet per ongeluk op MBR?
    verder check de datum / klok instellingen van je macbook….

Bijdrager
    Tomas K

dank voor de reacties!
    vraag me niet waarom, maar opeens werkte de download uit de appstore wel.
    alles draait en loopt als een zonnetje.

draadje kan op slot!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.