9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tijns

upgraden of niet ?

Ik heb een iMac 21,5 inch late 2013; daarop draait El Capitan 10.11.6.
    Ik gebruik mail, internetsurfen, office en wat simpele dingen in Foto’s. En dat werkt allemaal prima.
    Ik hoef niet per se de nieuwste versies en gadgets, louter omdat het nieuwer is.
    Heeft het daarom zin om de upgrade naar Sierra te doen? Of toch beter wachten op High Sierra
    Want het belangrijkste vind ik een stabiel en soepel werkend systeem.
    Als ik upgrade neem ik niet meteen de eerste versie maar wacht altijd tot de meeste onvolkomenheden zijn gerepareerd.

Bijdrager
    IGBA

Alvast een tip: “koop” in elk geval Sierra alvast – zelfs al doe je er nog niks mee. Want zodra High Sierra uitkomt, vervalt de mogelijkheid om naar Sierra over te stappen (als je dat nog zou willen).

Verder is er volgens mij geen dringende reden om El Capitan vaarwel te zeggen.

Sleutelbeheerder
    Night

Sierra zou een fractie lichtere systeemdruk moeten hebben als EC. Verder is Sierra inmiddels ook redelijk stabiel en het is (zoals hierboven gezegd) een goede opstap naar High Sierra. Maar als je huidige systeem prima draait is er inderdaad weinig reden om te upgraden.

Geblokkeerd
    Carp

Je wilt je iMac upgraden? Dan moet je een nieuwe kopen, er valt weinig aan te upgraden.

Of wil je je systeem updaten? Sierra draait vlotter.

Verder is Sierra inmiddels ook redelijk stabiel

Grapjas.8-)

Bijdrager
    MrBelloNLD

Toch hoor ‘k meer klachten over bijv mail handtekeningen bij de sierra gebruikers, dan bij de eclcapi collega’s

Zelf nog op yos, ook stabiel, en nog met werkende pptp vpn mogelijkheden…..

Dus inderdaad: bezint eer ge begint, noodzaak tot upgraden ( hoger besturingssysteem is wel degenlijk een upgrade, maar dan software matig ) zie ik zelf ook nog niet.

Bijdrager
    Q-collective

Maak een Time Machine backup (sowieso een goed idee voor een upgrade) en upgrade naar Sierra en probeer het een paar dagen. Bevalt het niet? Dan zet je 10.11.6 terug via de Recovery.

Houd wel in de gaten dat er een stuk minder “aandacht” gaat komen vanuit Apple voor 10.11 zodra High Sierra uit is. Over het algemeen krijgt de voorlaatste versie nog de normale updates en de versie ervoor de “hoge impact” security updates. Maar dan is het wel klaar.

Inactief
    Anoniem

Sierra draait hier als een tierelier op een 2011 iMac.

Bijdrager
    computer space

Kan je geen oude os-en bekomen? Ook niet op TPB?
    Gek, apple verkoopt 10.6 ook nog altijd.
    Eigenlijk zien ze alles na 10.6 dus als service pack van 10.7

Bijdrager
    Q-collective
    computer op 26 juli 2017

Kan je geen oude os-en bekomen? Ook niet op TPB?
    Gek, apple verkoopt 10.6 ook nog altijd.
    Eigenlijk zien ze alles na 10.6 dus als service pack van 10.7

De reden waarom men nog steeds 10.6 verkoopt is dat dat de laatste versie is op een DVD. Vanaf dat moment gaat het allemaal via de App Store.

Enkel Macs vanaf 2010 ondersteunen de Internet Recovery, dus als je daar een harde schijf in gaat vervangen is er zonder DVD geen voor de hand liggende manier meer om macOS opnieuw te installeren. Laat toevallig de pre-2010 (Intel) Macs ook nog toevallig allemaal compatibel zijn met Snow Leopard. Daarom dus;)

Over de mening of er sinds 10.7 voldoende is veranderd en de jaarlijkse release cycle sinds Lion, kunnen we wellicht verder twisten natuurlijk:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.