19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Andre Mesker

Upgraden naar Yosemity.

Mijn iMac roept de laatste dagen dat het is alsof ik een gloednieuwe mac heb als ik upgrade naar Yosemite. Gratis.

Link naar grotere afbeelding: Gratis!

Maar de reacties zijn niet echt denderend:

Link naar grotere afbeelding: Niet best…

Is het wel een goed idee om te upgraden? En is het sowieso wel aan te raden met mijn gedateerde iMac?

Inactief
    Anoniem

Als je nu tevreden bent met je Mac zou ik het persoonlijk niet doen. Elke nieuwe versie van OS X vraagt net iets meer van je computer, dus sneller zal hij er niet van worden. Bovendien is Yosemite nog steeds een OS met redelijk wat vervelende bugs en andere problemen.

Bijdrager
    macpro

Mijn advies is tot nu toe ook om niet over te gaan naar Yosemite als het niet nodig is.
    Heb een Mac mini draaien met Yosemite en die gedraagt zich niet zoals het hoort.
    Slepen van bestanden in de Finder heeft regelmatig tot gevolg dat de Finder en de Dock zich spontaan ophangen.
    En ik hoor van collega’s ook regelmatig vreemde geluiden.

Bijdrager
    Andre Mesker

Dat zijn tips waar ik wat aan heb. Bedankt, deze upgrade gaat mooi niet door.
    (n)

Bijdrager
    penseel

Hier heb ik 5 computers draaien met Yosemite geen problemen gehad. De oudste is een iMac 2008 met maar 4 gb geheugen draait perfect.
    En er zijn mensen waar het niet goed werkt.

Bijdrager
    macpro

Gelukkig: ook een “hier werkt het wel” reactie.
    Die zijn er nl. ook en het zal de meerderheid zijn.
    Maar toch is over het algemeen de indruk van Yosemite dat die niet de stabiliteit heeft van oudere versies.

Bijdrager
    Andre Mesker

Overwegend zijn de reacties niet echt positief en aangezien ik de computer dagelijks voor mijn werk gebruik neem ik maar geen risico.

Bijdrager
    Shmoo

Stabiel is niet het juiste woord want dat is het wel, het is alleen extreem lomp/sloom op oudere machines omdat het zoveel geheugen pakt als het maar pakken kan zodra je hem aanzet. Op nieuwere machines met 8GB werkt dat wel aardig en als je een SSD in je 4GB machine hebt zitten merk je er ok niet zo veel van omdat de snelheid van de SSD een hoop camoufleert maar heb je dat allemaal niet dan is het hopeloos.

Verder zijn er wat kleine irritaties en frustraties in het OS die het gebruikersgemak laten dalen tot het niveau van Windows 95.

Stabiel is het wel, het crasht niet.

Bijdrager
    macpro

Stabiel is het zeker. Finder en de Dock blijven bij mij uitermate stabiel hangen.:wink:

Bijdrager
    Andre Mesker
    Shmoo op 13 maart 2015

*snip* het is alleen extreem lomp/sloom op oudere machines *snip*

Lomp/sloom zijn geen termen die ik wil horen in combinatie met mijn computer. Ik durf al niet meer.:lol:

Bijdrager
    cmug

Mijn iMac is uit begin 2009 met 3,06 GHz en 8G RAM, Ik vind Yosemite er prima op draaien. Voldoende RAM is m.i. wel belangrijk.

Bijdrager
    vogel

Ik geef het een zeventje. Heb toch weleens dat ie spontaan crasht en dan keurig netjes opstart. Dat doet ie heel snel en dan is alles weer goed, maar heb toch het idee dat m’n oude iMac op 10.6.8 stabieler was. Er zal wel een update komen binnenkort (dat baseer ik nergens op, hooguit op dat het net niet af voelt).

Inactief
    Anoniem
    Andre op 13 maart 2015

Maar de reacties zijn niet echt denderend:

Mensen houden nu eenmaal van klagen. Als het goed werkt is er niet zo snel een reden om naar een website te gaan om je ervaringen te delen, dus je zult meer negatieve reacties lezen.

Bijdrager
    Shmoo

Precies en iedereen die een blauwe jas heeft is gek en een iPhone koopt een fanboy..

Inactief
    Anoniem
    koen op 13 maart 2015

Mensen houden nu eenmaal van klagen. Als het goed werkt is er niet zo snel een reden om naar een website te gaan om je ervaringen te delen, dus je zult meer negatieve reacties lezen.

Geloof het zelf. Op welke site die je ook bezoekt zul je zien dat Yosemite een erg lage score krijgt in vergelijking met andere versies van OS X. Het is gewoon een beetje het Windows Vista van Apple.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Zakske op 13 maart 2015
    koen op 13 maart 2015

Geloof het zelf. Op welke site die je ook bezoekt zul je zien dat Yosemite een erg lage score krijgt in vergelijking met andere versies van OS X. Het is gewoon een beetje het Windows Vista van Apple.

Los van het feit dat hier .8-versies vergeleken worden met .2-versies, hoor ik die vergelijking met Vista al sinds 10.5.
    Er zijn inderdaad wel wat ergernissen zoals het hierboven reeds vermelde geheugengebruik, maar voor de rest draait het behoorlijk stabiel. Crashes en Kernel Panics hoor je niet te dikwijls te hebben, want dan klopt er iets anders niet. Een nieuwe Mac (zoals de AppStore naar je roept) krijg evenwel niet. Het ziet er allemaal gewoon een beetje anders uit. Dat is het zowat. Meer moet je niet verwachten.
    Voor de rest is het jammer dat “doorkijkeffect” in de vensters zoveel CPU verbruiken terwijl dat totaal overbodige “luxe” is in mijn ogen. Gelukkig kan je het uitzetten.
    Installeer dus niet op oude machines. Vanaf 8 gig RAM en een i5-processor zit je redelijk safe. In jouw geval zou het moeten lukken.
    Van welk jaar is je Mac?

Bijdrager
    Andre Mesker
    koen op 13 maart 2015

Van welk jaar is je Mac?

Ik weet het niet precies meer. De computer was ooit van een collega bij een vorige werkgever. Ik vermoed dat de computer uit 2008 komt maar weet dat niet zeker.

Inactief
    Anoniem

Gebaseerd op je ‘Over deze Mac’ screenshot denk ik dat het deze is: http://www.everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-2.66-27-inch-aluminum-late-2009-specs.html

Die vraag was trouwens niet van mij:)

Bijdrager
    Andre Mesker
    koen op 16 maart 2015

Gebaseerd op je ‘Over deze Mac’ screenshot denk ik dat het deze is: http://www.everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-2.66-27-inch-aluminum-late-2009-specs.html

Die vraag was trouwens niet van mij:)

Dat zou heel goed kunnen Koen.
    En wat je tweede opmerking betreft: een typisch geval van oeps van mijn kant.

Xcuus.:-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.