4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Upgraden naar Lion Server op oude Mac

Ik heb hier een iMac uit 2006 (de laatste witte) en die wil ik graag upgraden naar server. Maar ik kan OS X Server uit de App Store niet installeren, omdat ik daar OS 10.8 voor nodig heb. Mountain Lion wordt niet ondersteund op deze iMac, dus dat gaat niet.

Op welke manier kan ik dan aan OS X Server komen? Ik zie de software ook niet in de online store van Apple staan.

Bijdrager
    macpro

Niet.
    Je kunt hooguit proberen om telefonisch contact op te nemen met Apple of ze je de oude versie beschikbaar willen stellen in de store. Geen idee of ze dat gaan doen.

Waar wil je OS X Server voor gaan gebruiken? Want als je al gaat beginnen op oude hardware loop je straks misschien nog tegen andere uitdagingen aan.

Bijdrager
    The JM

Ik heb gisteren meteen met Apple gebeld en ze sturen OS X Lion Server op een schijfje op. Blijkbaar hebben ze intern een afwijkende store waar je allerlei oude software nog kunt bestellen, vertelde de medewerker me.

Hoezo loop ik tegen andere uitdagingen aan? Voor thuisgebruik is een 2,16 GHz Core 2 Duo met 2 GB RAM toch prima?

Bijdrager
    macpro

OS X server vraagt meer van een Mac dan gewoon OS X.
    De mini server wordt niet voor niets met een quad core processor uitgeleverd.
    Een duo core werkt, maar dat ga je zeker merken aan performance.
    Dus als test systeem is het leuk, maar om er productie mee te draaien kan tegenvallen.

Maar dat hangt er dus ook van af wat je er precies mee wilt doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.