9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    scud

upgraden naar iOS 4.3.2 onmogelijk

Hallo,
    Probeer sinds gisteren vergeefs mijn iPad1 te upgraden van iOS 4.3.1 naar 4.3.2. Software is gedownload maar het bijwerken begint met het maken van een reservekopie. Daar loopt het telkens opnieuw fout. Ergens tijdens de loop van het maken van die reservekopie gaat de iPad plots in herstart-modus (zwart scherm met zilverwit appeltje en loading-wieltje. Op de desktopcomputer verschijnt korte tijd later een foutboodschap, meestal iets in de zin van ” kan geen reservekopie maken omdat iPad is losgekoppeld” … , wat dus niet het geval is. Weet iemand raad?

Bijdrager
    Average User

Ik dacht ook te zien in het “wat zit er in de update” scherm, dat er geen Ipad 1 tussen stond. Alleen duidelijk de Ipad 2.

Bijdrager
    scud

Dat dacht ik niet, want iTunes zelf nodigt uit tot het bijwerken van het besturingssysteem: “er is een nieuwere versie ter beschikking”. dus ook voor de iPad1.

Bijdrager
    Smitty

Bij mij geen probleem (op iPad 1).
    Vaak wil het nog wel eens helpen om eerst de iPad eens helemaal uit te zetten: aan/uit knop aantal seconden ingedrukt houden. Als dat niet helpt nog drastischer: home en aan/uit knop aantal seconden indrukken. Daarna weer aanzetten (aan/uit knop langer indrukken). Probeer het dan nog eens.

Bijdrager
    Edwin

Sinds 4.3.1 en en 4.3.2 ondervind ik een soortgelijk probleem met de iPad 1. Het upgraden loopt vast tijdens het maken van de back-up en de iPad moet noodgedwongen uitgezet worden door de powerbutton lange tijd ingedrukt te houden. Het syncen is normaliter geen probleem alleen bij een iOS upgrade.

Het volgende heeft me tot nu toe tweemaal geholpen (bron discussions.apple.com);

1. Zorg dat alle iPad apps zijn afgesloten door tweemaal op de Home knop te drukken en elke app af te sluiten door op het ‘-‘ teken te drukken.

2. Op de Mac: Try deleting the iPod Photo Cache, which is created in the iPhoto database when transferring photos to an iPod, iPhone, and iPad.
    With iPhoto 09, quit iPhoto if launched and using the Finder go to Pictures > iPhoto Library.
    Control-click on the iPhoto Library and at the menu window that appears, select Show Package Contents.
    Locate the iPod Photo Cache folder and delete this folder.
    All selected photos will need to be re-optimized again, which will automatically create a new iPod Photo Cache folder in your iPhoto library,

3. Start iTunes en upgrade naar iOS 4.3.2

Bijdrager
    scud

Dank voor jullie hulpbereidheid. Heb alle voorstellen ondertussen uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Het probleem blijft: als de progressiebalk voor de visualisatie van de voortgang van het aanmaken van de reservekopie ongeveer 80% bereikt, dan gaat de iPad in “opstartschrem” en krijg ik de boodschap op de Mac dat er wegens loskoppelen geen reservekopie kan gemaakt worden. Wie heeft nog suggesties om te helpen.

Bijdrager
    Edwin

De enige suggestie die ik nog tegenkwam is om alle apps van de iPad te verwijderen. Deze zijn later, stuk voor stuk, weer terug te zetten via iTunes. Er schijnen een aantal apps te kunnen zijn die dit veroorzaken.

Bijdrager
    scud

Biker, heb je suggestie opgenomen en dit keer is het gelukt! Waarvoor dank. Blijft wel de vraag welke app hier toch door de mazen van de strenge controles van Apple geraakt en deze ellende veroorzaakt. Intussen kan ik morgen zondag in stilte mij bezig houden met het terugzetten van de verwijderde apps;-)

Bijdrager
    mbaert

Zelfde probleem hier, maar iPad lijkt vast te zijn gelopen, ook met aan/uit en home knop krijg ik ‘m niet uit of aan. Het witte appeltje gaat wel even weg maar is snel daarna weer terug en dan kan ik er verder niets meer mee. Wat nu? Suggesties?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.