9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludo

upgraden Mac Pro (begin 2009) met videokaart – welke?

Ik zou graag m’n trouwe Power Mac (OS X El Capitan, 2,66 Ghz Quad-core) nog een keer een boost willen geven door er een betere videokaart in te zetten. Een SSD van Samsung zit er inmiddels al in.

Nu zijn er veel PC kaarten met PCIe aansluiting te koop. Deze zou je in een Mac Pro moeten kunnen plaatsen, maar kan dat ook zonder problemen?

De kaart die ik op het oog heb is de Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Heeft iemand daar ervaring mee of kan hierin zinnig advies geven?

– De huidige videokaart is een NVIDIA GeForce GT 120 met een Whooping 512 MB;-)

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Chuck

Deze past.

macupgrade.eu/catalog/radeon-rx-580-8gb-graphics-upgrade-for-mac-pro-20102012-p-1773.html#.XeZHpy9x_OQ

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Je kunt beter een sapphire pulse radeon 580 nemen dan een nitro. En flash je 4,1 naar een 5,1 dan kun je mojave draaien. Je hebt wel een 2×6 pin naar 1×8 pin voedingskabel nodig. Je kunt ook overwegen om een hex 6 core processor te installeren eens je een 5,1 hebt. De moeite waard. Hiervan vind je filmpjes op youtube.

Bijdrager
    Ludo

<p class=”cite”>Chuck op 3 december 2019 om 12:33</p>
    Deze past.

macupgrade.eu/catalog/radeon-rx-580-8gb-graphics-upgrade-for-mac-pro-20102012-p-1773.html#.XeZHpy9x_OQ

Maar wat is het verschil dan met deze?

https://tweakers.net/pricewatch/757407/sapphire-nitro+-radeon-rx-580-8gd5-(11265-01)/specificaties/

is nml. de helft goedkoper?

Bijdrager
    Ludo

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 3 december 2019 om 12:38</p>
    Je kunt beter een sapphire pulse radeon 580 nemen dan een nitro. En flash je 4,1 naar een 5,1 dan kun je mojave draaien. Je hebt wel een 2×6 pin naar 1×8 pin voedingskabel nodig. Je kunt ook overwegen om een hex 6 core processor te installeren eens je een 5,1 hebt. De moeite waard. Hiervan vind je filmpjes op youtube.”

Ja, heb ik ook al naar zitten kijken. Er kan een 6-core 3,33 GHz westmere ingezet worden + flashen van 4.1 naar 5.1 en een deftige grafische kaart dan kun je gewoon weer Mojave draaien en een tijd vooruit met je Mac Pro totdat de nieuwe tweedehands beschikbaar komen haha;-)

Belangrijkste is eigenlijk dat ik dan weer de laatste versie van Adobe CC kan draaien.

De nieuwe Mac Pro gaat inclusief monitor rond de € 10.000,- voor het instap model kosten. dat is me iets te gortig.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Ludo.
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Ludo op 3 december 2019 om 13:39</p>

<p class=”cite”>Chuck op 3 december 2019 om 12:33</p>
    Deze past.

Maar wat is het verschil dan met deze?

https://tweakers.net/pricewatch/757407/sapphire-nitro+-radeon-rx-580-8gd5-(11265-01)/specificaties/

is nml. de helft goedkoper?

Ik zie op amazon.de dat de pulse verkrijgbaar vanaf 9 dec 192 euro kost ende nitro hierboven 200 euro.

Bijdrager
    Chuck

Als je de tijd hebt,.. Greg Gant heeft het uitgebreid en overzichtelijk opgeschreven.

http://blog.greggant.com/posts/2018/05/07/definitive-mac-pro-upgrade-guide.html

Moderator
    Night

Let wel op dat je daar in de toekomst geen updates meer voor hoeft te verwachten.

Apple en NVIDIA definitief ‘einde oefening’

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.