8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lukkas

upgraden G4

Hallo,

ik heb een Powermac G4/400 PCI graphics (Yikes).
    Er zit het maximum aan RAM in en ook de harde schijf heb ik vernieuwd.
    Echt nog een goed machientje.
    Nu is mijn vraag: naar het schijnt kan je dit model geen serieuze prcessor-upgrade doen?
    Weet er iemand van jullie hier meer over?

Bijdrager
    himac

Moet je ff op google zoeken, Powermac G4 Upgrade ofzo

ik weet in ieder geval wel dat als je op : eMac upgrade zoekt je goede zoekkansen hebt, maargoed, jij hebt zo te horen geen eMac

Bijdrager
    ridesmet

Dat is ook toevallig… Zit ik ook net te zoeken op het net naar oplossingen voor de processor upgrade. Ik heb namelijk ook een PCI Yikes model.

Volgens mij is de Sonnet Encore processor upgrade het beste wat we voor ons machientje kunnen vinden, meer specifiek model EG4-1000-1M-U. Dit is een G4 1GHz uitvoering. Wel nogal prijzig: Bij Mac Computer Consulting in Gent kost hij 408,23 EUR zonder BTW en recupel taks…:?

Ringo

Bijdrager
    freeride_mac

kijk even bij louer.nl onder g4 pci

Bijdrager
    ridesmet

Die PowerForce G3 ZIF 1.1Ghz ziet er anders ook niet slecht uit. Te verkrijgen op bovenvermelde website voor 320 euro inclusief 19% BTW (Nederlands tarief).

Dit is dan wel een G3, het maakt voor de meeste programma’s niet zo veel uit. Het grootste verschil tussen een G3 en G4 is de AltiVec rekeneenheid. Er zijn niet zoveel standaard programma’s die daar gebruik van maken.

Ringo

Bijdrager
    lukkas

Hallo Ringo,

bedankt. Dat is echte nuttige informatie.
    Die upgradekaarten zijn zeker vrij nieuw?
    Heb jij al prijs gevraagd bij macc? En voor de 800 Hmz versie?

Ik probeer meer informatie mee te brengen van Apple-expo.

Groeten,

Luc

Bijdrager
    sjonnie

Staat een leuk artikel over in de nieuwe MacFan!

Bijdrager
    Deskman

Het meest complete overzicht van de diverse upgrademogelijkheden vind je hier. Ook veel info over andere uitbreidingen en een forum met heel veel wetenswaardige postjes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.