17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    iMaxMac

Upgraden El Capitan inmiddels 'veilig'?

Ik heb het nog niet aangedurfd om te upgraden naar El Capitan. Las allerlei mensen die mailproblemen hadden na de upgrade. Is het inmiddels wel veilig om te upgraden zonder vervolgens allerlei ‘reparaties’ te moeten doen?

Ik ben namelijk zelf een echte gebruiker en niet zo thuis in het fijnere configuratie werk.

Bijdrager
    Usain

Nee nog effe wachten, mail is nog beetje fucked hier.

Bijdrager
    Koezel

Afgelopen week een clean install gedaan naar EC. Geen problemen gehad tot nu toe.
    Alles werkt zoals ik het gewend was.

Bijdrager
    MacT

Voor mij hetzelfde IMaxMac.
    Na alle niet zo positieve berichten over El Capitan een update nog niet aangedurfd. Vroeger altijd een ‘early adepter’, tegenwoordig een stuk voorzichtiger…

Bijdrager
    struup

Zondag ge-upgradet naar El Capitan bleef daarna bij het opstartscherm hangen
    dus via time machine weer teruggegaan naar de oude versie.
    Ik wacht dus nog even.
    Struup

Bijdrager
    riji

Ik ben ook teruggegaan omdat XtraFinder niet (of onvolledig) meer werkte.

Bijdrager
    GoeieDag
    Usain op 12 oktober 2015

Mail is nog beetje fucked hier.

Wat is er bij jou fucked aan Mail?

Hier een paar machines op 10.11 zonder probleem. Op één stonden in Mail de SMTP poorten verkeerd. Kwestie van ff weer goedzetten. Big deal.

Bijdrager
    Usain

Sommige mailtjes willen niet worden verwijderd. en wat gezeik met verplaatsen naar postbussen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Usain.

Bijdrager
    penseel

En iTunes werkt niet goed.

Bijdrager
    raymond
    penseel op 12 oktober 2015

En iTunes werkt niet goed.

iTunes is nog wel een beetje drama idd. Het crasht vaak bij gebruik van een extra scherm op een macbook. Ook heeft Apple Music ervoor gezorgd dat iTunes trager geworden is.

Bijdrager
    bbqwerty

Hier El Capitan op een partitie geïnstalleerd. Geen problemen met mail, Office of iets dergelijks. Lijkt allemaal erg soepel te werken.
    Vooral de snelheid waarmee nu wordt overgeschakeld naar full screen vond ik erg fijn. Over het algemeen voelt m’n machine even weer wat sneller aan.

Wacht nog even af voordat je overgaat of test eerst jouw software op een extra partitie of schijf waarop je El Capitan zet, dan weet je zeker dat je goed zit.

bbqwerty

Geblokkeerd
    Carp

Wat bbqwerty zegt!! Bespaar jezelf de ellende, en zorg in ieder geval voor goede back-ups…alleen Time Machine is dat niet!!

Heb sinds releasedatum op een back-up SSD el Capitan draaien en ondervind eigenlijk ook nauwelijks problemen;

Audio via M-Audio doet nu helemaal niets meer, dat was onder Yosemite al problematisch, maar nog wel werkend te krijgen.
    Inmiddels een Saffire Pro 14 aangeschaft, probleem opgelost.
    COG- flac speler importeerde niet meer,…ipv nu VOX op proef.

Office 2011 draait zoals het hoort.
    Outlook 15.6 werkt ook perfect en synced automatisch met Yosje.

Zag geen probleem met Photoshop/Bridge.

Ik heb ook de indruk dat eea net iets vlotter draait, op een Mac Pro 5.1

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Carp op 12 oktober 2015

Wat bbqwerty zegt!! Bespaar jezelf de ellende, en zorg in ieder geval voor goede back-ups…alleen Time Machine is dat niet!!

Heb sinds releasedatum op een back-up SSD el Capitan draaien en ondervind eigenlijk ook nauwelijks problemen;

Office 2011 draait zoals het hoort.
    ….
    Ik heb ook de indruk dat eea net iets vlotter draait, op een Mac Pro 5.1

Office 2011 draait bij mij alles behalve zoals het hoort. Word crasht altijd als het een document met clipart, tekeningen en formules moet openen.
    Het is bij mij compleet onbruikbaar, ook na de laatste update…

Ik heb benchtesten gedaan CineBench en Heaven en ik kan je verzekeren dat die op mijn MacPro 6 core 3,33GHz beduidend trager zijn dan bij de vorige systemen.
    Alleen het opstarten van het systeem is snel.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.

Geblokkeerd
    Carp

Apart, met jou ben ik heel benieuwd wat Metal doet.

Nou heb jij, @Mac Hammer fan er volgens mij nog een oude GPU inzitten en vraag me af of dat er iets mee van doen heeft!?

Bijdrager
    MevalonicAcid

De ‘upgrade‘ hier op zowel de macbook (2014) als de imac (2012) uitgevoerd en deze verliepen vlekkeloos…

(ivm mail: de SMTP lijst moest wel worden aangepast, deze was leeg na de upgrade.)

MVa

Bijdrager
    iBaar

3x EC op iMac 2009 en 2x MBP 2011 gezet en alles werkt naar wens voor mij….

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Carp op 12 oktober 2015

Apart, met jou ben ik heel benieuwd wat Metal doet.

Nou heb jij, @Mac Hammer Fan er volgens mij nog een oude GPU inzitten en vraag me af of dat er iets mee van doen heeft!?

Dat zou inderdaad kunnen, de ATI Radeon 5870 is niet meer van de jongste. Het was wel, toen ik hem aanschafte de duurste en de beste kaart die op dat ogenblik voorhanden was. (2010)
    http://www.xlr8yourmac.com/feedback/Mac_ATI_5870_Feedback.html

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.