6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bluebanana

Upgrade uitvoeren?

Hoi allemaal!

Nu anderhalf jaar geleden heb ik een MacbookPro 13″ mid 2012 gekocht, en ik ben er tot op de dag van vandaag iedere dag blij mee geweest. Toch merk ik dat programma’s als pixelmator of imovie langzaam lopen en dat die strandbal toch iets te vaak naar mijn zin in beeld komen. Nu is mijn vraag; wat raden jullie aan? Meer RAM-geheugen kopen? Een SSD (laten) plaatsen? Niets doen?

En als het een SSD of meer RAM wordt, misschien beide, is het dan mogelijk om het zelf in te bouwen of zouden jullie dit laten doen?

Ik hoor het graag en ben erg benieuwd.

Groetjes!

Bijdrager
    Melbuuln

Heb de zelfde MBP en heb de upgrades zelf gedaan.
    Heb nu 8GB intern geheugen en een Samsung 250GB SSD.

De MBP zelf upgraden is niet zo moeilijk.

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik zou alle twee doen. Samsung SSD en 8 GB werkgeheugen.

Prima te doen als je een beetje handig bent en als je wat minder handig ben gewoon wat meer tijd nemen.

Bijdrager
    bluebanana

Bedankt voor de reacties!

Hoe zijn jullie te werk gegaan? Ik weet dat er bijzondere schroevendraaiers nodig zijn voor het vervangen van de harde schijf. Waar hebben jullie deze besteld? En dan over het geheugen en de opslag. Waar zijn deze besteld, met of zonder kit voor een laptop, zelf een kabel gekocht voor het klonen of een schone installatie gedaan? Klonen gedaan met extra software of met schijfhulpprogramma?

En, is zo’n klus ook uit te voeren voor een 14-jarige? Ik weet dat garantie niet geschaad wordt met deze uitbreidingen, maar er is wel kans dat er iets mis gaat.

Best lastig allemaal, maar jullie reacties maken het al een stuk eenvoudiger. Toevallig nog een locatie op het web met korting op deze producten? Het mag best wat kosten, maar als het goedkoper kan dan graag, uiteraard.

Ik hoop nog meer te horen maar ben alvast heel erg geholpen met deze reacties.

Bedankt!

Bijdrager
    fixar

iFixit staat vol met perfecte handleidingen om dit zelf te doen. Bij deze MacBook is het ook geen raketwetenschap en eenvoudig zelf te doen.

Ook het gereedschap wat nodig is is eenvoudig mee te bestellen, maar je kunt volstaan met een paar goede kleine Philips-schroevendraaiers (kruiskop, Phillips #00) en een Torx Schroevendraaiertje (T6)

Belangrijkste is dat je op een ruime, goed verlichte werkplek aan de gang gaat en geduldig en voorzichtig te werk gaat. En zorg ervoor dat je schroevendraaiers niet wegschieten (krassen op de behuizing, of erger, over je moederbord…). Gebruik een bakje (ijsklontjes-bakje is ideaal) om de diverse schroefjes is te sorteren en bewaren)

Bijdrager
    TheBigZ
    bluebanana op 24 november 2014

Toevallig nog een locatie op het web met korting op deze producten?

Geheugen: http://tweakers.net/pricewatch/321638/corsair-mac-memory-cmsa16gx3m2a1600c11.html
    SSD: http://tweakers.net/pricewatch/391576/crucial-mx100-512gb.html

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.