9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    TooRob

Upgrade TIme Capsule en backup bestanden terug zetten.

Hallo,

Omdat mijn TC 1 TB begon vol te lopen heb ik deze geüpgraded met een WD red 3 TB. Deze operatie is heel goed verlopen. Echter het terugzetten van de bestanden die op de 1 TB staan lukt niet omdat er geen verbinding kan worden gemaakt.
    Op de oude schijf staan de volgende apparaten:

– APconfig
    – APswap
    – Data

In data staat een map genaamd shareroot en waarin de volgende bestanden staan:

– Backups.backupdb
    – i-mac van Rob beperkte schrijfkopie
    – MBP van Rob beperkte schijfkopie

Ik heb de map data gekopieerd naar de TC 3 TB (gedeeld). Nadat dit proces gereed was heb ik Time Machine aangezet om te controleren of Time machine geschiedenis heeft. Ik krijg dat de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Ik heb vervolgens de 3 TB schijf weer gewist. Daarna heb ik een DMG kopie van TC 1 TB op de 3 TB schijf gekopieerd en geopend. Ook kan er geen verbinding worden gemaakt.

Ik weet niet wat ik niet goed doe. Kan iemand aan de hand van bovenstaande omschrijving tips en trucs geven want het is van belang dat ik de oude backups operationeel krijg op de nieuwe schijf.

Grtz,

Bijdrager
    fred44nl

waarom wil je die oude TM-backup bewaren ??
    een backup is geen archief:)
    dus, gewoon overnieuw beginnen met backuppen.
    eventueel kun je de oude backups apart bewaren.

Geblokkeerd
    Bento

Fijn hè dat time machine. Echt grandioos.
    En het is opnieuw, niet overnieuw.

Bijdrager
    fred44nl

Geblokkeerd
    Bento

speciaal voor Bento:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/overnieuw-opnieuw-over

Is een advies hè. Valt niet mee hè.

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    TooRob

Hallo,

Ik wil mijn oude back-ups bewaren vanwege de afbeeldingen Apeture, itunes (dubbel/covers) en wat dies nog meer zei. De MBP back-up’s zijn voor mij belangrijkste omdat ik de iMAC recentelijk heb aangeschaft. De MBP is van mid 2010 en sindsdien staan alle backups op de TC.
    Eind december heb ik van de MBP de HDD vervangen door een SSD. De 1 TB schrijf wil ik gaan gebruiken als externe HDD met 3.0 USB behuizing of op een 2.5/3.5 dockingstation. Ik kan deze schijf echter eerder wissen voordat de bestanden zijn overgezet.

Opnieuw of overnieuw mij maak het niet uit “als men maar begrijpt wat ik bedoel”. Een nieuwe back-up maken van de MBP of iMAC lukt overigens maar dat is niet wat ik om motiverende redenen wil.

Grtz,

TooRob

Bijdrager
    fred44nl

Bijdrager
    TooRob

Hallo,

@fred44nl, bedankt voor de tip en hyperlinks. Ik ga mee aan de slag en kom nog terug op de lijn.

Grtz,

TooRob

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.