5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Walnuts

Upgrade TiBook 800Mhz DVI

De nieuwe MacBook Pro is prachtig, maar eigenlijk vind ik het design van de TiBook nog steeds het mooist. De mijn is nu 4.5 jaar oud, en ik merk dat ik moeite heb om er afscheid van te nemen;-) Ik merk dat ik extra geheugen kan gebruiken en de buitenkant valt bijna uit elkaar, de harde schijf mag groter en een dvd brander zou handig zijn…..
    Op sites als powerbookmedic en ifixit zijn nieuwe onderdelen van de behuizing te vinden, maar ik zie het niet helemaal zitten om dat er zelf op te zetten, maar ook niet echt om hem helemaal naar california te sturen. Weet iemand van een dergelijk bedrijf hier in nederland?? Dat onderdelen heeft en je powerbook kan upgraden??

Er zijn vast wel meer mensen zoals ik die hun TiBook niet kwijt willen……..

Wally

Bijdrager
    Napsju

Er zijn meerdere bedrijven die hier graag hun brood mee verdienen. Echter denk ik niet dat de upgrade van een dergelijke notebook veel zin heeft. Bovendien een nogal prijzige aangelegenheid. Dat het mogelijk is, is zeker waar. Het kost je alleen wat. Denk alleen al aan een tarief van >90 euro per UUR.

Uiteraard zijn er ook hele handige studenten die dit soort diensten voor een aanzienlijk gereduceerd tarief aanbieden. Wanneer je intresse hebt of niet zeker weet welke onderdelen / diensten je nodig hebt, PB me dan eens.

Bijdrager
    awi

zoek op internet een handleiding voor het uit elkaar halen van je powerbook en zet de onderdelen er zelf in.

ik heb een keer mijn scherm moeten vervangen en alles moest eruit, ook moederbord om het video snoertje los te krijgen…. Uit ervarng kan ik zeggen dat het niet al te moeilijk is, zorg alleen voor een goede minischroevendraaiers-set.

Bijdrager
    vegeta

De Apple titanium uit elkaar halen is echt niet zo moeilijk hoor.
    Zeker niet in vergelijking met de Powerbook Alu, daar zitten van weerhaken in enzo en die moet je achteaf rechtplooien enzo.
    De titanium is echt onderdelen stuk per stuk uitschroeven !!
    Ik had mijn titaninium al enkele keren uiteengeschroefd om onderdelen te vervangen.
    Waren wel leuke ervaringen:P
    http://users.skynet.be/vegeta/titanium.jpg

Maar ik denk niet dat het echt veel nut gaat hebben.
    De onderdelen zijn niet bepaald goedkoop hoor

Het zal ongetwijfeld wel een boost geven tov je huidig configuratie. Ik zou eerder een andere mac kopen en de titanium ernaast gebruiken. Ik vond het ook een pracht van een computer & uiteindelijk heb ik hem onlangs weggedaan. Ik had enorm veel last van het verf afblader probleem, na een zijd zag de powerbook niet zo goed meer uit.

Bijdrager
    Walnuts

Ben toch maar om… Heb een MacBook Pro gekocht…. En ga kijken wat voor leuks ik nog met m’n TiBookje kan doen;-) Dan ben ik daar niet afhankelijk van als het misgaat.
    Dank voor jullie commentaar;-)

Wally

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.