6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryman

Upgrade of complete versie?

Wat mij niet zo duidelijk wordt uit de Apple-website, is of je bij het nieuwe Tiger kunt kiezen voor een upgrade of een complete versie van het programma. Ik heb het laatste liever, omdat ik met een schone lei wil beginnen. Dus dat er niet per se al OS X op je machine hoeft te staan om Tiger te kunnen installeren.

Bijdrager
    Nikita

Die versie van Tiger voor 129 euro is gewoon de volledige versie. Waarmee je ook kan upgraden overigens. Volgens mij zijn er geen aparte Upgrade versies, itt Windows (wat wel ’s ontzettend irritant is als je een upgrade wilt doen maar je hebt dus geen upgrade versie; lang leve Apple :P )

Bijdrager
    rburgt
    ”Nikita”

itt Windows (wat wel ’s ontzettend irritant is als je een upgrade wilt doen maar je hebt dus geen upgrade versie; lang leve Apple :P )

Met een volledigge versie van windows kan je wel een upgrade uitvoeren, de truuk is dat je de installatie in de huidigge windows moet opstarten en dan gaat het vanzelf…

Bijdrager
    Oppie

Er zijn wel ‘enkel upgrade’ versies van OS X geweest, kan ik me herinneren. Bv bij aankoop van een Mac met een ‘oud’ OS kreeg je zo’n upgrade dacht ik.
    Maar als je Tiger zo in de winkel koopt -vanaf morgen dus- krijg je een volledige versie waarmee je zowel volledig kan her-installeren als ook upgraden.

Bijdrager
    Harryman

Oké, duidelijk. Maar … Kun je dan ook installeren op een volledig gewiste schijf? Ik wil de harde schijf splitsen, herpartitioneren, en dat heeft tot gevolg dat alles eraf gaat.

Eerder maakte ik dan mee (bij Panther) dat installeren niet lukte, maar dat er eerst weer een ander systeem op moest staan. En dat lukte mij alleen via allerlei zenuwslopend gevogel, door Jaguar vanaf een andere machine naar de iPod te carboncopy’en en dat weer naar de lege schijf over te zetten.

Bijdrager
    Nikita

Als je opstart vanaf de DVD kan het prima, gewoon C ingedrukt houden met de DVD d’r in gestopt, en vervolgens uit het menu bovenaan ergens (weet niet precies waar) het Schijfhulpprogramma openen en daarmee de hardeschijf opnieuw indelen en daarna Tiger d’r op installeren. Geen probleem (zo is het mij gelukt bij Panther iig)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.