7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    tijns

upgrade naar Mojave ?

Ik kies meestal niet meteen voor de laatste OS versie en wacht met upgrade tot de meeste fouten er uit zijn. Nu werk ik met Sierra op een iMac 21,5 late 2013 met 8Gb Ram en 512 Gb SSD.

Ik begreep dat Mojave de laatste OS is die nog 32 bits programma’s accepteert; daarom wil ik upgraden naar Mojave maar kan ik dan nog voor “Mac OS Uitgebreid journaled” kiezen of heb ik geen andere keuze dan APFS? En als ik voor APFS kies werken dan sommige programma’s niet goed meer of krijg ik problemen met mijn bestanden etc.? En is het dan niet verstandiger te kiezen voor Mac OS uitgebreid journaled ?

Graag advies. Alvast bedankt.

Moderator
    Night

De werking van apps staat los van het gebruikte bestandssysteem. Dit wordt namelijk gewoon de macOS geregeld. Aangezien Mojave gewoon APFS ondersteund, zal geen enkele app daar dus ‘last’ van hebben. Het is dus verder niet nodig om je daar zorgen over te maken. In een aantal gevallen is APFS zelfs sneller dan HFS+. Zoals je al aangaf heb je een SSD en daar is APFS op geoptimaliseerd. Je kunt daar dus alleen maar profijt van hebben.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Daarom wil ik upgraden naar Mojave maar kan ik dan nog voor “Mac OS Uitgebreid journaled” kiezen

Nee, als je naar High Sierra of Mojave gaat dan wordt je schijf APFS ingedeeld.

En als ik voor APFS kies werken dan sommige programma’s niet goed meer of krijg ik problemen met mijn bestanden etc.?

Nee, daar merk je verder niets van

Bijdrager
    utah62

Heb nu Mac Pro 5.1 met HS. Is Mojave aan te raden? Mijn grafische kaart ondersteunt het: Metal: Supported, feature set macOS GPUFamily1 v3. Kwestie van op Install klikken?

Inactief
    Anoniem

Yup

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb recentelijk een paar oude Macs met oude OS-en (10.10) naar Mojave omgezet en eigenlijk geen enkel probleem ervaren.

Vroeger was dat anders, met elke upgrade had je een zee aan problemen.

Moderator
    Night

Ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren bij upgrades. (met uitzondering van de Adobe applicaties die ik heb, die blijven om die oude Java zeuren na elke update)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.