19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Cesar

Upgrade naar High Sierra

Ik zou graag upgraden naar High Sierra maar vraag mij af of het facturatieprogramma dat ik nu gebruik ( Filemaker Pro 13.0v9 ) nog zal werken na de upgrade ? Volgens de producent van deze versie is het niet zeker dat dit nog gaat werken na de upgrade maar zij willen me natuurlijk de laatste versie verkopen ! Iemand ervaring hiermee of een tip hoe ik dit kan testen ?

Bijdrager
    sedikit

https://roaringapps.com/apps?platform=osx

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Werkt niet meer…

Bijdrager
    Shmoo

Kortom, eerst nog even wat factuurtjes tikken zodat je kunt upgraden.

Bijdrager
    nnsa

Werkt gewoon.

Bijdrager
    Shmoo

Ben jij een kettingroker?

Zet de ruitenwissers eens aan op je iMac.

Bijdrager
    nnsa

@shmoo: Ha ha, nee dit is de uitlaat van mijn Goggomobiel…, in de Alpen in Frankrijk…

Bijdrager
    nnsa

Ondanks dat FM 13 werkt, misschien toch verstandig om het advies van Shmoo op te volgen en te updaten, als je Filemaker professioneel gebruikt. Ze zijn nu bij versie 16.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik zou het risico niet nemen, je kan heel lastig weer terug….

Tenzij je update..

Bijdrager
    Melle

Waarom wil je up daten? Een concrete reden of gewoon omdat het kan?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Twee Filemakers voor de prijs van één
    Wellicht kun je de kosten delen met een vriend of kennis.
    En anders: Sierra is na een jaar een heel betrouwbaar systeem geworden. Dat zal voor High Sierra vermoedelijk nog een paar maanden duren, eerst moeten de kinderziektes eruit, al was de laatste update een stap voorwaarts. Alleen heb ik momenteel geen 100% vertrouwen in APFS.

Bijdrager
    SvS

Ik wacht ook even. Ik weet niet tot hoe lang. Het werkt nu erg goed met alles en macOS Sierra.

2e vraag; mochten mensen besluiten te wachten met upgraden, zoals ondergetekende,
    hoe krijgt het dan die terugkerend AppStore-berichtgeving weg op de bureaublad rechtsboven, waarop staat: Installeer High Sierra” en dan heb je er twee keuzes: “Installeer” of “Details”, het was mooi geweest als er 3e knop was, annuleer (of iets in die richting)

Bijdrager
    GoeieDag

Je zou inderdaad een optie van ‘herinner mij over een maand’ o.i.d. moeten hebben.
    Dat je uiteindelijk moet updaten, lijkt me logisch. Dat heeft met de veiligheid te maken.

Bijdrager
    Hansi2124
    SvS op 05 december 2017

dan heb je er twee keuzes: “Installeer” of “Details”

Klik dan op Details. Daarna kan je het annuleren uit mijn hoofd gezegd.

Bijdrager
    SvS

In dit geval niet, dan krijg ik High Sierra in App Store voor mijn neus en dan staat er ‘Open’. De installer zit al op mijn Mac namelijk. Ik moet het alleen nog activeren van Apple.;-)

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  SvS.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan gooi je die installer toch weg:-?

Bijdrager
    SvS

Ok, zojuist gedaan, thanks, hoef je toch niet:-? te kijken, wedden dat ie binnenkort weer vraagt of ik het wil installeren.;-)

Bijdrager
    MrBelloNLD

dan heb je nu toch al zes uurtjes “rust” gehad:-)

Bijdrager
    Cesar

Blijf voorlopig dan maar bij Sierra ! Ga nu het risico niet lopen !

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.