14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    marcelleke

Upgrade imac

Hoi allemaal,

Ik wil graag een imac 2010 27″ i3 van 4gb ram naar 8 upgraden om parallels vlot te kunnen draaien. Nu heb ik bij coolblue het juiste geheugen gevonden en het lijkt me een faire prijs.
    Een Kingston Apple Memory 8 GB SODIMM DDR3-1333 Kit voor 60 euro. Het zijn 2 reepjes van 4gb.

Is het mogelijk om de huidige 4gb te laten zitten en deze 8gb er gewoon bij te steken of is dit toch niet aan te raden?

Bedankt

Bijdrager
    Appeltje

Volgens mij kan dat zonder problemen:)

Bijdrager
    i_yell0wi7

Ja dit gaat zonder problemen

de bovenste 2 (die er al in zitten) is een grens de andere is een andere grens.

dus 2×2 kan en 2×4
    maar niet 1×2 1×4 boven of anders, een rij moet gelijk zijn

Bijdrager
    marcelleke

Ok bedankt!
    Is de prijs correct voor dit geheugen?
    In de lokale APR wilde ze het installeren voor 150€. 100 voor het geheugen en 50 euro voor werkuren enzovoort. Vond dit veel te duur en het installeren blijkt echt een fluitje van een cent te zijn:grin:

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat gaat zonder problemen Marcel.
    Ik heb dezelfde iMac en heb hetzelfde gedaan een maand terug.

Je kunt de 4GB (2x2GB) laten zitten en de 8GB erbij stoppen. De prijs vind ik redelijk. Ikzelf heb 112,- (incl. verzending) betaald voor 16GB (4x4GB). Je betaalt dus een beetje meer dan wat ik ervoor betaald heb.

Bijdrager
    iKweethetbeter
    marcelleke op 05 september 2012

50 euro voor werkuren enzovoort. Vond dit veel te duur en het installeren blijkt echt een fluitje van een cent te zijn:grin:

50 euro om je iMac plat op een doek te leggen, een schroefje los te draaien, 2 reepjes geheugen in de vrije slots te drukken, en een schroefje vast te draaien is veel te veel!

Het intikken van deze werkzaamheden heeft mij meer tijd gekost dan dat het jou kost om het geheugen te plaatsen!

Bijdrager
    marcelleke

Bedankt iedereen!

Heb het net bestel en moet morgen reeds in huis zijn. Koop regelmatig bij coolblue, goede service en geen verzendingskosten.
    Wil stiekem ook een SSD meebestellen. Iemand hier reeds ervaring mee in een iMac en eenvoudig te installeren?

Bijdrager
    Yggdrasil

Merci voor die tip van CoolBlue. Heb er ook al veel zaken gezien maar durfde nooit kopen… Is in Antwerpen hé?

Bijdrager
    RamonV

dat licht er volledig aan waar je de ssd wil hebben:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

Licht?:eek:

Bijdrager
    marcelleke

@Ramon
    De SSD zou in de plaats van de cd-drive komen. Heb op youtube eens gekeken en daar lijkt het wel een hele klus. Iemand had er meer dan drie uur over gedaan:eek:

@Nick
    Coolblue is onlangs verhuisd naar de boomsesteenweg (niet ver van Ikea Wilrijk).
    Je kan ook iets bestellen en het afhalen in de winkel natuurlijk en daar betalen. Verzending is altijd gratis en retour ook. Omruilen binnen 14 dagen geloof ik.
    Ze verkopen haast alles. Alleen macs en accessoires van apple zijn er soms duurder dan in een APR. Kunnen ook goedkoper zijn zoals de nieuwe ipad, die heb je reeds vanaf 459 geloof ik.

Bijdrager
    polansky

SSD erin zetten is een klus van een half uurtje – maar is wel een kwestie van goed opletten.
    Voor je het weet trek je een stekkertje kapot bij het naar voren halen van het LCD paneel

Daarnaast zijn de magneetjes die de glasplaat op zijn plek houden behoorlijk sterk.
    Oppassen dat je het schroefje niet verliest in de behuizing is een tweede tip die ik je mee wil geven.

deze klus klus zou ik niet snel een tweede keer uit willen voeren.

Bijdrager
    gsmaster

Coolblue is zeker een leuke shop… Ze zijn ook erg snel in levering en service!

Bijdrager
    Beech
    marcelleke op 05 september 2012

Hoi allemaal,

Ik wil graag een imac 2010 27″ i3 van 4gb ram naar 8 upgraden om parallels vlot te kunnen draaien. Nu heb ik bij coolblue het juiste geheugen gevonden en het lijkt me een faire prijs.

Een Kingston Apple Memory 8 GB SODIMM DDR3-1333 Kit voor 60 euro. Het zijn 2 reepjes van 4gb.

Is het mogelijk om de huidige 4gb te laten zitten en deze 8gb er gewoon bij te steken of is dit toch niet aan te raden?

Bedankt
    Hier staat precies wat kan en hoe je het moet doen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.