13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    rzwart2

Upgrade Imac mid2011 naar SSD

Ik wil mijn Imac mid 2011 laten upgraden naar SSD. Weet iemand een bedrijfje in de omgeving van Utrecht die dit voor mij kan doen?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    rzwart2

Dank! Morgen even contact opnemen.

Bijdrager
    koen

Kijk ook even op iFixit, daar staan heel duidelijke instructies om dit zelf te doen. Kan een hoop geld schelen!

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

macbooks zijn makkelijk
    imacs zijn moeilijk

Bijdrager
    nickdw

ben zelf ook alles behalve handig maar heb dit bij mijn iMac uit 2011 ook zelf gedaan.. met youtube erbij kan er niets mis gaan

Bijdrager
    rzwart2

Jullie brengen me toch weer aan het twijfelen, toch maar zelf doen? Ik zou meteen ook de grafische kaart willen meenemen aangezien ik veel video in 4k bewerk (4.2.2.), maar vraag me wel af of een iMac uit 2011 dit nog waard is.

Bijdrager
    TheBigZ

Je denk erover om de Radeon HD 6770M of HD 6970M in je 27″ iMac te vervangen?

Als dat al kan, kun je je afvragen of dat je veel winst gaat opleveren.

Bijdrager
    brabant

Mijn iMac is bij Stonehouse (centrum Woerden) gedaan. Lastige is de ventilator naar het schijnt. Zij rekenen ongeveer 1 uur arbeid, dus dat kan je kop niet kosten. Klaar terwijl je een uurtje wacht.
    Nee ik werk daar niet hoor. hihi

Bijdrager
    Eprom

Ik heb het ook zelf gedaan. Zorg voor het juiste gereedschap (ik heb een OWC setje voor iMac besteld) en volg stap voor stap de iFixit video.
    Succes!
    https://eshop.macsales.com/shop/imacdiy

Bijdrager
    iMachia

Heb 1,5 jaar geleden mijn iMac (27″ mid 2011) met een SSD uitgebreid (ten koste van de CD drive). Ben niet overdreven handig, maar met hulp van de iFixit-website in ruim een uur ingebouwd. Draait nog altijd als een zonnetje…..

Bijdrager
    Gitte65

Ik heb vorig jaar door Upgreatest een SSD in mijn 27″ iMac mid 2011 laten zetten (zelfde model dus als ts). Ik ben zeer tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden en de service.
    Uiteraard kun je het met de diverse handleidingen op het internet zelf doen (ik durfde het niet zelf aan trouwens). Maar wat voor mij de doorslag gaf om het door een bedrijf te laten doen is dat je garantie krijgt op de werkzaamheden, dus mocht er achteraf iets niet goed werken of kapot zijn gegaan dan ben je daar zelf niet verantwoordelijk voor.

Upgreatest zet overigens een SSD erbij, het gaat niet ten koste van de CD drive.

Je zou het ook door bijv. A-mac of andere Apple-reseller kunnen laten doen, nadeel is dan vaak wel dat je je iMac langere tijd kwijt bent. Bij de A-mac in Deventer zou ik mijn iMac ± 2 weken kwijt zijn maar dat vond ik veel te lang duren.

Bijdrager
    jesper211232

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Gitte65. Een half jaar terug een SSD laten plaatsen in mijn iMac 27″ mid2011 door upgreatest. Uitstekende service, en resultaat.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.