6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Updates OS X: twee maal vermeld

Hallo

Daarnet heb ik updates uitgevoerd op mijn MBA. Er waren updates voor OS X en Evernote. Ik klikte op “Update alles” maar na een tijdje was er nog niets gebeurd en zag ik dat de knop om de OS X updates te installeren “klikbaar” was, die van Evernote was dat niet. Dus klikte ik nu nog eens op deze knop.

Achteraf, na de installatie zie ik nu dat de OS X updates tweemaal zijn geïnstalleerd. Hoe kan dit? En klopt dit?

Bijdrager
    Tomovich

Bijkomend vraagje, wanneer je inlogt op OS X verschijnt er onder de login een voortgangsbalk. Waarvoor dient deze? Ik zit op de nieuwste versie.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vermoed dat je, door voor een 2e keer op de installatieknop te drukken vóórdat de update gecompleteerd was, op een vage manier de opdracht hebt gegeven de installatie nogmaals uit te voeren. Aangezien alle updates uiteindelijk wel geïnstalleerd zijn zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Houd het echter wel in de gaten voor een volgende keer. Als dit ook standaard gebeurt zonder dat je op knoppen drukt, zullen we eens verder moeten kijken, maar persoonlijk denk ik dat het een eenmalig iets is geweest.

Voor wat de voortgangbalk betreft bij het opstarten; die is standaard aanwezig in 10.10 en geeft, zoals de naam al zegt, de voortgang aan van het opstartproces. Dat deze niet helemaal vol is voordat de machine geheel is opgestart heeft 2 oorzaken: Bij een gewone opstart hoeven niet alle processen geladen te worden aangezien er al een flink aantal processen ongewijzigd doorgevoerd konden worden en anderzijds, dat een aantal processen in de achtergrond geladen worden terwijl de machine al werkbaar is opgestart, waaronder bv het laden van bij het herstarten reeds openstaande applicaties.

Bijdrager
    Tomovich

Ik krijg de balk enkel te zien na het inloggen. Dus opstarten en daarna moet ik mijn login en wachtwoord ingeven. Pas nadat deze ingevuld zijn en op enter gedrukt wordt, krijg ik de balk te zien.
    Is het deze balk die je bedoelt?

Bijdrager
    Tomovich

Ivm de dubbele vermelding, kan het een slechte invloed op mijn systeem hebben?

Inactief
    Anoniem

Misschien je Mac eens herstarten. Het lijkt me niet dat dit kwaad kan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.