7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    cartimundi

updaten naar Mojave met werk mac?

Ik heb een iMac 27″ 5k…late 2015

updaten lijkt me geen probleem…maar overschrijf ik hiermee geen printer extensies of profielen?

(ik heb ooit door een update aardig wat meerwerk gehad..omdat niet alles vlekkeloos overging,.of is dat verleden tijd)?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt Mojave eerst op een externe schijf installeren, daarvan opstarten, en testen of je printer e.d. werkt. Als dat zo is, ga je over.

Bijdrager
    McJohn

Een verwittigd mens,… is ee 2 waard. Ik zou nog wat wachten, zeker als het een werkcomputer is

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>cartimundi op 10 oktober 2018 om 16:07</p>

<p class=”cite”>…(ik heb ooit door een update aardig wat meerwerk gehad..omdat niet alles vlekkeloos overging, of is dat verleden tijd)?</p>

Dat is het nooit. En dat is ook helemaal afhankelijk van wat jij op je computer hebt staan aan drivers en/of software.

Bijdrager
    MadSven

Bij mij hield Adobe CC er gewoon mee op. Moest noodgedwongen naar een High Sierra backup terug… en alles werkt weer. Ik zou wachten.

Bijdrager
    polansky

De gehele Adobe CC suite werkt perfect hier…
    Al eens op de knop update gedrukt?

Om problemen te voorkomen heb ik nooit werkbestanden op een computer zelf staan. Upgrade daarom ook altijd eerst één Mac en daarna pas een volgende als je weet dat alles werkt zoals jij dat wilt.

Wanneer je bedrijfszeker wilt werken heb je vast nog wel ergens een tweede (oude(re)) Mac staan. Juist om genoemde problemen te voorkomen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  polansky.

Bijdrager
    MadSven

<p class=”cite”>polansky op 11 oktober 2018 om 10:04</p>
    De gehele Adobe CC suite werkt perfect hier…
    Al eens op de knop update gedrukt?

Uiteraard, ik draaide de nieuwste 2018 updates, alles gedeïnstalleerd, opnieuw erop en zelfde probleem. Andere inlog, niets werkte. Onder High Sierra als een zonnetje…

Dwz, de programma’s startten wel op en daarna kon ik er niets meer mee… geen nieuw document aanmaken, toetscombi’s werkten niet meer… bestaande documenten opende wel op wit canvas maar kon geen opmaak zien. Gewoon wit veld verder niets. In indesign, illustrator en photoshop ini iedergeval. De rest heb ik niet geprobeerd want toen had ik er al genoeg van.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  MadSven.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.