30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    iPodzz

Updaten naar Lion, bewaard mijn MBP dan alle bestanden.

Hallo,,

Ik wil dit weekend Lion gaan installeren maar had een vraag.
    Ik ben bang dat als ik het ga installeren dat ik dan al mijn gegevens kwijt ben zoals: bestanden, foto’s, muziek, apps, bladwijzer enzovoorts enz…
    Dus als ik update, kan ben ik dan al mijn bestanden kwijt of niet?

Ik heb een MBP early 2011 15″.

Alvast bedankt.

Groetjes Mathijs.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je een backup maakt, hoef je je die vraag niet meer te stellen, toch?
    :wink:

Bijdrager
    Road

Dit topic kan verwijderd of gesloten worden.

Bijdrager
    Hansi2124

Hé, kijk nou eens. Een nieuwe moderator.

Bijdrager
    Nikita

Als je een upgrade uitvoert, dan hou je in principe al je programma’s en documenten e.d. .

Maar maak voor de zekerheid toch maar een backup, want je weet nooit wat er kan gebeuren…:smile:

Bijdrager
    Road

Ey Hansi2124

Misschien in de toekomst, wie weet.

Bijdrager
    Kaylash

Een back up is altijd handig…

Houdt rekening mee dat Lion niet alle apps nog ondersteund zeker niet in de audio

Succes!

Jim

Bijdrager
    iPodzz

Bedankt voor de antwoorden van de mensen die wel normaal hebben gereageerd.
    Ik heb namelijk pas een half jaar mijn MBP.

Bijdrager
    TRML

Pas een half jaar is geen reden om maar niet een backup te maken.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee, maar wel een reden om af te vragen hoe dat zit met je bestanden als je upgrade. Het is best een logische vraag en ook slim om toch te vragen.

Bijdrager
    Hansi2124

Standaard: bij elke update op je Mac is het verstandig om een backup te maken.

Moderator
    unSOUND

Om daar nog even op door te borduren, mijn aanpak is simpel: Je moet sowieso altijd een backup-systeem hebben, je data op één enkele schijf zetten waar je het per ongeluk kunt wissen, die kapot kan gaan, gestolen kan worden of kan afbranden is gewoon niet slim.

Daarnaast zorg ik altijd dat ik een volledige kloon heb van een goed draaiend systeem, waar ik terug op kan vallen als een update slecht uitpakt.

Meer over het maken en hebben van backups:

Back Up software

Bijdrager
    Thomas18NL

Ik gebruik nooit back-ups en ik heb al mijn bestanden gewoon nog behouden:)

Bijdrager
    Maverick9898

Totdat je systeem crasht:P.

Moderator
    unSOUND

Of er brand uit breekt, je machine gestolen wordt, je zelf iets doms doet…:neutral:

Bijdrager
    Hansi2124

Of iets meemaakt zoals dit.

Bijdrager
    Stirf

Je had hem ook door:lol:

Bijdrager
    Thomas18NL

dat is al opgelost zonder zo’n rare back-up:)

Maar dat jullie allemaal levensbelangrijke bestanden hebben, oké, kut voor jullie.

Bijdrager
    Macosxachist

Dat er alleen maar prut op jouw Mac staat, kunnen wij ook niet helpen.:evil:

Bijdrager
    Thomas18NL

Dat jij het verschil tussen prut en dingen die niet van levensbelang zijn niet weet kan ik weer niet helpen:)

Bijdrager
    SunKeeper

Get a room zeg.

Als je een backup niet belangrijk vindt, moet je niet zeuren als je wat kwijt bent.
    Iemand met een backup hoeft nooit te zeuren.

:cool:

Bijdrager
    Thomas18NL

Je kan ook gewoon verstandig met je (belangrijke) bestanden omgaan;)

Bijdrager
    Hansi2124

Dus jij bepaalt of jouw computer verstandig met zijn harde schijf omgaat? Jij bepaalt of de electriciteit je huis binnen blijft komen?
    Jij bepaalt of de bliksem niet jouw huis raakt?

Bijdrager
    Thomas18NL

Jij snapt t

Bijdrager
    SunKeeper

Bijdrager
    Maverick9898

Ben benieuwd hoe dat verstandig ermee omgaan dan werkt. Dan kan ik mijn TC voor betere dingen gebruiken!

Bijdrager
    Thomas18NL

Als je dat zelf niet kan bedenken moet je er niet aan beginnen, dan ben je simpelweg niet verstandig genoeg.

Bijdrager
    SunKeeper

Moet jij geen stand-up comedian worden?

Bijdrager
    Maverick9898

Huh? Dat is wel een hele rare redenering. Ik geef zelf toe dat ik kennelijk niet verstandig ben, want ik maak back-ups. Vervolgens vertel jij mij dat ik dat niet ben omdat ik niet kan bedenken wat verstandig is. Die redenering slaat echt nergens op.
    Maar ben je bang om je argumenten te vertellen? Want ik ben werkelijk waar benieuwd hoe jij dan verstandig met je bestanden omgaat en hoe dat dan een crash, diefstal, blikseminslag etc voorkomt.

Bijdrager
    Thomas18NL

”Ik geef zelf toe dat ik kennelijk niet verstandig ben, want ik maak back-ups.”

Dat heb ik niet gezegd hoor, ik zeg dat ik het niet nodig vind om een back-up te maken omdat ik (wel) verstandig met mijn bestanden om ga.

Een crash: hiervoor gebruik ik geen Windows meer maar OSX, in mijn 6 jaar met OSX nog nooit een crash gehad.
    Diefstal: hier kan je zelf alles aan doen, als je goed op je mac let word hij niet gestolen.
    Blikseminslag: geen idee, het is me simpelweg nog nooit gebeurd, en mocht ik de pech hebben dat het gebeurd is de kans klein dat mijn mac aan het opladen is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.