4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

update voor vorige eigenaar van mijn Mac

Ik wil iPhoto updaten en in de Mac App store staat een “update”knop bij de app. Als ik daarop klik komt het email-adres/account waarop ingelogd moet worden om deze update te kunnen doen. Die account is echter van de vorige eigenaar van de Mac. Hoe krijg ik die account ervan af? Dus zodat ik kan zien welke updates wel beschikbaar zijn en zoniet, dat ik de mogelijkheid heb om een app te kopen.

Sleutelbeheerder
    Night

Dat kan alleen door alle apps die door dát account zijn gedownload/aangeschaft eerst van je Mac te verwijderen en dan in te loggen met je eigen, nieuwe account en deze dan weer te downloaden/aan te schaffen en installeren. Komende updates zul je dan ook keurig met je eigen account kunnen downloaden.
    Een andere manier is er helaas niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je inlogt met je eigen iTunes/Apple account krijg je te zien welke apps je kunt updaten. Zo te horen heb je de Mac overgenomen van een ander zonder dat hij/jij een schone installatie heeft gedaan. Nadeel is dus, zoals je nu ondervindt, dat sommige programma’s nog onder eigendom vallen van de vorige eigenaar en dat je deze niet kunt updaten.

Mocht je deze apps ook al eens zelf hebben gekocht, of mocht je kunnen updaten/upgraden naar OSX 10.10 (Yosemite), dan zitten een hoop van deze apps zoals iPhoto e.d. er gratis bij als ik me niet vergis. ’t Is maar een idee, maar ik zou als ik jou was eens een schone installatie doen. Daarmee verwijder je alle eventuele toekomstige problemen omdat sommige stukken software blijkbaar gelinkt zijn aan het account van de vorige eigenaar.:)

Bijdrager
    Blue helmet

Zoals Night aangeeft moet je iPhoto verwijderen, maar als je iPhoto al had (aangeschaft) zet je eigen iPhoto terug vanuit de TimeMachine back up. Dit werkt uiteraard alleen als een Time Machine back up hebt:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.