7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Update OSX 10.10.4 via App store werkt niet.

Ik probeer de update te downloaden van OS X 10.10.4, maar er gebeurt niets. Ik zie een strandbal, verder niets. Bij Activity Monitor zie ik dat het proces Softwareupdated 99% CPU gebruikt. Het lijkt dus dat er een update proces actief is, maar ik zie geen download activiteit bij NetworkWIFI in.
    Iemand een idee wat er aan de hand is?
    Ik heb de schijfbevoegdheden hersteld, maar dan krijg ik deze melding: Waarschuwing: SUID-bestand ‘System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent’ is gewijzigd en wordt niet hersteld.
    Weet iemand wat dat betekent?

Sleutelbeheerder
    Night

Ja, dat betekent dat de ARDAgent is gewijzigd en daardoor niet wordt meegenomen bij het herstellen van de permissies.
    Belangrijker is te weten dat deze melding geen enkele invloed heeft op het herstellen van de permissies enerzijds, en het goed functioneren van het OS anderzijds.

Dit is overigens al sinds OSX 10.10.0 zo.

Voor wat betreft het updaten: daar had ik ook last van. Een simpele herstart verhielp het probleem.

Bijdrager
    MacKeessie

Bedankt voor de reactie.
    Toen ik het proces: softwareupdated geforceerd stopte, begon alles wel te werken en nu draait hij op OSX 10.10.4!

Sleutelbeheerder
    Night

Ja dat komt een beetje op hetzelfde neer.

Bijdrager
    Den Erello

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem echter kom ik er niet uit, ik heb gister proberen te updaten maar mijn laptop viel uit omdat ik hem vergeten was aan de oplader te hangen. Nu na meerdere herstarts van me mac wil de App Store helemaal niet meer openen, of in zoverre het scherm opent echter daarna zorgt hij er vrijwel meteen voor dat de App Store niet meer reageert. Hoe kan ik dit verhelpen?

Moderator
    Poezenbeest

Het is mij na een aantal keer dan uiteindelijk toch gelukt… Gewoon aan blijven dringen en steeds maar opstarten, de aanhouder wint!
    (iMac 2014)

Bijdrager
    MacToob

Wat bij mij geholpen heeft is het eerst via de website gewoon de nieuwste versie van iTunes installeren, daarna vond ‘ie de update wel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.