8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    J-peters

[Opgelost] Update process Catalina wordt steeds verbroken..

Hallo ik heb de laatste generatie Mac Mini, KPN glasvezel waarvan de verbinding via wifi loopt. Volle bak ontvangst. Gemiddeld internet loopt snel. Tijdens het upgraden naar Catalina wordt onwillekeurig de verbinding afgebroken.  Even geprobeerd via een hotspot, dan blijft ie wel doorgaan. Uiteindelijk via een devolo kastje geprobeerd, maar ook daar gaat ‘t mis. SMC gereset, veilige modus opgestart. Niets helpt.

Iemand een suggestie wat hier mis kan zijn?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    McPim

De installer downloaden via die hotspot, is dat een optie? Het downloaden van Catalina staat los van de installatie (daar heb je geen internetverbinding voor nodig), dus als het downloaden niet lukt lijkt er toch iets mis met je internetverbinding. Wat zegt een speedtest?

Wat bedoel je met ‘verbroken’ trouwens? Krijg je een foutmelding, loopt er iets vast? Iets meer info kan nooit kwaad.

Bijdrager
    J-peters

Hoi McPim,

Bedankt voor je reactie.

De exacte melding was: de verbinding met de server is verbroken. Geen foutcode o.i.d.

Maar: opeens is de download wel gelukt vanmorgen (geen idee hoe dan?) alleen kreeg ik weer een andere foutmelding tijdens de installatie, waar ik me even in moet verdiepen. Volgens mij zag ik een andere post in dit forum over die kwestie. Weer een volgende horde die genomen moet worden.

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet, Jan

Bijdrager
    McPim

Mooi dat de eerste horde is genomen, wat is de foutmelding tijdens de installatie?

Bijdrager
    J-peters

De melding was: PKDownloadError fout 8

Ik heb het ge-googled en daar kwam ik tegen dat de internetconnectie dan niet stabiel zou zijn. Nou dat klopte met de rest van mijn klachten, al is het uiteindelijk wel gelukt. Ik heb toen het installatie process gestart met een hotspot verbinding en toen ging het wel goed.

Dank je voor het meedenken.

Bijdrager
    McPim

Mooi, alles ik goed begrijp had dat dus ook met een fout tijdens het downloaden te maken en is uiteindelijk alles gelukt. Case closed 😉.

Bijdrager
    J-peters

Tijdens met downloaden van Catalina, werd de internetverbinding onderbroken, en tijdens het installeren van Catalina kreeg ik de melding ‘PKDownloadError fout 8’ en deze werd toen afgebroken. Via een hotspot met 4G is het de keer erna wel gelukt, die was blijkbaar wel stabiel.

Hij draait nu!!  Fijn weekeinde.

Bijdrager
    McPim

👍🏻

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.