8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Update Photoshop 9.0.1

Ik heb de Adobe Creative Suite Premium geïnstalleerd (legaal aangekocht en geregistreerd).
    Mijn huidige versie voor Photoshop is CS-2 -> 9.0.1

Nu krijg ik in de updater van Adobe een waarschuwing voor een beschikbare update voor Photoshops 9.0.1

Als ik deze wil installeren, gaat hij iets downloaden en vraagt mij vervolgens waar op mijn Mac de versie staat van Photoshop CS-2 die hij moet updaten. Open ik de programmamap en kijk ik bij PS dan is daar de naam van het programma PS grijs, ik kan het dus niet aanklikken…

Ofwel heb ik dus een probleem met installatie van deze update, ofwel heb ik reeds de laatste versie en weet op een of andere manier de programma update dit niet… :?

Herkent iemand dit fenomeen ?

Bijdrager
    sedikit

Jouw probleem lijkt een beetje op dit : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82593&highlight=
    Misschien is die oplossing ook te gebruiken.

Bijdrager
    MDF

Jouw probleem lijkt een beetje op dit : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=82593&highlight=
    Misschien is die oplossing ook te gebruiken.

is toch niet hetzelfde hoor… :D

Daar was sprake van problemen met Photoshop en/of van een zeer traag werkend systeem.

Bij mij werkt Photoshop zoals het hoort, snelheid en prestaties optimaa, geen enkel probleem hiermee.
    Enkel dat hij wil updaten naar 9.0.1 terwijl mijn Photoshop reeds 9.0.1 is… :?

Bijdrager
    Geitekaas

Heb je een nederlandse versie?

Ik geloof dat er nog geen nederlandse update is. Maar Adobeupdater ziet wel een updater. Dit is dacht ik alleen voor de engelse versie..

Bijdrager
    sedikit

Ja ik weet het, dat het een ander probleem lijkt. Maar de oplossing gaat er van uit dat je je hele PS terugbrengt naar zijn/haar standaardinstellingen(default), en dan zou die oplossing daarvoor wel eens heilzaam kunnen werken voor dat “update-signaal”. Baat het niet, het schaadt ook niet. Verder zou je uit eigen beweging de updater die bij de PS hoort, kunnen laten “draaien’. Dus niet wachten tot je die oproep van PS krijgt, maar zelf het initiatief al nemen. Ik weet het niet meer héél zeker, maar er staat mij iets van bij dat ik hetzelfde eens aan de hand had als jij. In ieder geval heb ik ooit zelf alvast die updater laten lopen om een probleem op te lossen, en ik weet ook nog dat het hielp!
    in ieder geval succes ermee!

Bijdrager
    MDF

Heb je een nederlandse versie

ik heb een engelse versie

n ieder geval heb ik ooit zelf alvast die updater laten lopen om een probleem op te lossen, en ik weet ook nog dat het hielp!

Dat is nu net het probleem …:D
    Als ik de updater wil draaien vraagt hij mij om het programma aan te duiden op mijn harde schijf dat hij moet updaten. Niet moeilijk, er staat maar een Photoshop op…
    Als ik dan in het dialoogvenster ga browsen en uitkom bij de map van Photoshop, dan kan ik daar niets selecteren. Alles staat in het grijs.

Wil jij eens kiezen in Photoshop CS-2 voor updates, en dan eens kijken wat hij bij jou doet ? Kan jij het programma PS dan wél selecteren?
    Alvast bedankt. :D

Bijdrager
    sedikit

De updater zegt in eerste instantie dat hij gaat zoeken.
    Dan krijg ik een venstertje met de tekst : Updates zijn beschikbaar voor Uw Adobe-toepassingen. klik op Details “tonen “als u de updategegevens wilt weergeven. klik op “Downloaden starten” als u het updateproces wilt starten”

(Onderin het vensterttje staan 4 opties, van li naar re:
    voorkeuren—– details tonen—annuleren—-downloaden starten)

Ik click eerst op ‘details tonen”. Dan krijg ik een venster links “alle beschikbare updates| met de opties om aan te clicken “Adobe Photoshop CS2” en daaronder “Photoshop 9.0.1 Update”. Rechts staat “Reeds geïnstalleerde updates, en in het vakje eronder “Adobe Photoshop CS2

Daarna heb ik “downloaden” aangeclickt, en is hij gaan downloaden, de update 9.0.1 (25.307 Mb)

Hierna krijg ik het verzoek om het te installeren, en halverwege daarvan het verzoek waar ik die wil uitvoeren….en: Inderdaad , de applicatie van Photoshop blijft grijs, en is de installatie niet uit te voeren. Ik annuleer daarop de hele boel.
    Bij mij was het ook niet nodig. Ik had de 9.0.1 er al eeuwen op staan. Er is dus iets vreemds aan de hand; Photoshop geeft zichzelf dus kennelijk niet het signaal dat de update niet nodig is. Alleen wordt ik er niet aan herinnerd, en jij dus wel, en dat is dus je probleem. Toch geloof ik nog steeds in mijn eerste advies: terug brengen naar default.

Nog een mogelijkheid; Probeer de updater uit te schakelen. Zet de bewuste weblink tijdelijk ergens in je thuismap. Ik dacht dat je hem kunt vinden in HD/Bibl./Aplic.Supp.? Adobe/Web.
    Want de updates kun je natuurlijk ook “buitenom” verkrijgen, daar heb je eigenlijk die hele Updater niet voor nodig.

Bijdrager
    MDF

Dank je wel sedikit voor de test ! :D

Je bewijst hiermee dat het een bugske van Adobe is en niet iets op onze beide computers. Ik heb (zoals ik reeds eerder aangaf) ook al geruime tijd de 9.0.1 erop staan.

In verband met dat automatisch gaan updaten, ik dacht dat je dat ook ergens kon instellen of hij dat automatisch moest doen en ook de tijdsinterval. Ik dacht dat ik het heb ingesteld dat hij een keer per week zelf moet zoeken naar eventuele updates.

Maar zoals bij systeemvoorkeuren bij Apple (software update), als daar de update niet nodig is wegens reeds geïnstalleerd, laat hij de update dan ook niet zien. Ik denk toch een kleine bug bij Adobe zelf.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.