12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    heliasje

update osx 10.10.2

waarom krijg ik de laatste update van osx niet te zien in app store ? Als ik via een andere weg ga krijg ik de melding ” geen communicatie met helperprogramma”. hebben nog mensen dit probleem gehad en hoe hebben ze het toen opgelost ?

Moderator
    Night

Ja, ik had dat ook. Ik heb dat opgelost door via het debug menu handmatig te kiezen voor ‘scan for updates’ of ‘reset application’ te kiezen. Ik weet niet meer 1-2-3 welke het was.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

leg aub even uit…..”debug menu”
    is het nuttig die update nu al te willen hebben (kinderziektes?)
    Yosemite loopt hier eigenlijk goed………

Bijdrager
    heliasje

Hoi, hoe kom ik in het debug menu en is er ook een andere manier ? Heb voorheen nooit problemen gehad waarom plots nu wel ?

Bijdrager
    mtooster

Installeer de combo update eens… verhelpt meestal ook gelijk van dit soort problemen.

http://support.apple.com/kb/DL1786?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    KarelWillem
    heliasje op 29 januari 2015

Hoi, hoe kom ik in het debug menu…

http://osxdaily.com/2011/01/10/enable-mac-app-store-debug-menu/

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon CMD + R drukken in de App Store op de updates pagina.

Moderator
    Night

In terminal de volgende regel kopiëren:

defaults write com.apple.appstore ShowDebugMenu -bool true

Bijdrager
    heliasje

heb het debug menu geprobeerd en cmd +R. zonder resultaat. Ook de combo update lukt mij niet, krijg steeds de melding dat het bestand beschadigd id en moet worden verplaatst naar de prullenmand.

Bijdrager
    heliasje

Nu is er blijkbaar ook een update van itunes, welke ik ook niet te zien krijg in de appstore, heb al van alles geprobeerd maar krijg geen download voor mekaar. wel de updates van keynote, pages en numbers. Iemand een oplossing ?

Moderator
    Night

Laat me raden…. de updates die je wèl te zien krijgt (Pages, Keynote, Numbers) heb je al 3x geïnstalleerd?

Je kan in het debug menu ook kiezen voor reset application. Dan zou je in ieder geval de nieuwe updates ook te zien moeten krijgen.
    De updates die je wel te zien krijgt, maar niet nodig hebt kun je handmatig uitzetten door het volgende bestand te openen: InstallHistory.plist. Ga daarbij naar de nummers die corresponderen met Pages, Numbers en Keynote en verander handmatig het versienummer in het huidige versienummer (let op: de nummers kunnen bij jou anders zijn)

Bijdrager
    heliasje

@night waar vind ik deze installHistory.plist. juist terug ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.