8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mosk

Update naar Yosemite vastgelopen (al 5 dagen)

Dag allen,

Mijn macbook uit 2008 is al ruime tijd aan het vragen naar een update naar de nieuwste OS. Dat zal bij de gebruikers hier niet vreemd zijn. Het probleem is dat de update op de helft van de laadbalk is vastgelopen. Het gaat hierbij om de install van de OS, niet de download. Het advies dat ik op het internet lees, is het advies, om te wachten. De installatie zou vanzelf verder gaan. Ik wacht nu echter al 5 dagen, maar helaas zonder verbetering. De andere oplossing is om de installatie te verbreken door een harde herstart en de install opnieuw te starten. Dat zal er echter voor zorgen dat alle gegevens en programma’s van mijn mac gewist zullen worden. Dat is dus een last resort.

Mijn vraag aan jullie is: Weten jullie manieren om de installatie te herstarten zonder een format van het systeem? Of.. Weten jullie hoe ik de freeze van de OS installatie kan verhelpen?

Elk advies wordt zeer gewaardeerd

Geblokkeerd
    Anoniem

Oef ik vrees dat jij je data kwijt bent. Je kunt je HD eruit halen en vervolgens in zo’n houder stoppen dat je hem aansluit op een andere pc en kijkt of er nog data te redden valt.

Sleutelbeheerder
    Night

zie andere topic herstarten en nogmaals proberen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit gaat niet om een simpele update van 10.10.3 naar 10.10.4 neem ik aan, maar van 10.9 naar 10.10 o.i.d.

Bijdrager
    JJmac

Ik neem aan dat je een Back-up hebt gemaakt.
    Gewoon opnieuw opstarten dan.

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom zou je data weg zijn als je je Mac uitzet en weer aanzet?

De installatievoortgang wordt sowieso bewaard, dus hij gaat verder waar hij was. (indien mogelijk uiteraard)

Geen backup? Niet slim. Niet alleen vanwege deze update, maar ook in het algemeen.

Dat deze update blijft hangen (zeker als dat ook na uit- en aanzetten blijft gebeuren) duidt mogelijk op een probleem met de harde schijf. Het lastige is dat je dat op dit moment ook niet goed kan testen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zie ook geen probleem met een geforceerde herstart. Je data zal er nog gewoon staan, ga ik vanuit (en dat vanuit eigen ervaring).
    Maar zoals al gezegd: wat doe je zonder backup???

Bijdrager
    Pasav

Probeer op te starten vanaf de recovery partitie, doe een check van je HD en laat de installer het opnieuw proberen. Data zou je niet kwijt mogen zijn als je geen clean install doet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.