7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ipatrick

update naar Mavericks => externe harde schijf niet leesbaar (solved!)

Heb mn computer zojuist upgedate naar Mavericks, niet opgelet van externe HD te ontkoppelen

bijgevolg hd wordt niet meer herkend sinds update (voor de update werkte hij perfect!)

=> schijfhulpprogramma

Volume ‘TIME MACHINE’ controleren
    Bestandssysteem controleren
    Fout: Deze schijf moet worden hersteld. Klik op ‘Herstel schijf’.

Volume ‘TIME MACHINE’ controleren en herstellen
    Bestandssysteem controleren
    Herstel volume voltooid.
    Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.
    Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.

hoe kan ik nu een reservekopie maken als ik niet eens mn schijf kan activeren??

Iemand enige tips?

Bijdrager
    Beech

Misschien wat lezen ?

Met een hoop links.

Bijdrager
    Obi

Wat een mogelijkheid kan zijn om dit probleem op te lossen, een troubleshoot site voor TM problemen:

http://pondini.org/TM/Troubleshooting.html

Bijdrager
    Ipatrick

Alvast bedankt voor de reacties,

Beech, jouw links zeggen niets over een harde schijf die niet te activeren is, wel over wat je allemaal dient te doen alvorens te upgraden

Obi, voor zover ik zie zijn jouw troubleshootproblemen voor een schijf die zichtbaar is, ik kan aan niets op men schijf, zonder ze eerst te herstellen, maar krijg steeds de melding dat ik ze niet kan herstellen

Bijdrager
    Haike

Misschien heb je hier iets aan..

Bijdrager
    Ipatrick

Heb slechts 1 partitie, en is blijkbaar niet mogelijk deze aan te passen in grootte.

Heb me nieuwe harde schijf besteld, en zal proberen schijfkopie te maken…

Bijdrager
    Ipatrick

echt raar, nu komt plots (na een dag!) mijn schijf weer plots te voorschijn…

had wel reeds gekeken met softtote data recovery (free trial) en kon daarin wel mooi de bestaande structuur van mn bestanden zien, maar nog niet terugzetten (zonder eerst de licentie te kopen) ….

heb morgen een nieuwe harde schijf, en vanaf nu dubbele back-up!

eind goed al goed!

vraag me nu wel af of deze problemen aan Lacie liggen of aan de update (of combinatie van beiden)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.