8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ISS

Update naar "Foto's", oude library iPhoto weggooien?

Update naar “Foto’s”, oude library iPhoto weggooien?

Ik heb mijn foto’s geïmporteerd in Foto’s, ik zie in mijn thuismap nu 2 bibliotheken: 1 voor Foto’s, 1 voor iPhoto.

Veiligheidshalve een vraag, ik kan toch zonder meer de iPhoto library weggooien? Dubbel op lijkt mij.

Bijdrager
    tarun

Is niet dubbel. De foto’s worden gedeeld door beide programma’s. Als je één bibliotheek weggooit scheelt dat “maar” een paar (10?) GB.

Bijdrager
    Niels

Als je iPhoto niet meer gaat gebruiken, kun je de iPhoto library weggooien. Immers, alle foto’s staan nu in het bestand van de Photos library. Je kunt de iPhoto library eventueel naar een externe schijf verplaatsen, dan kun je over een maand beoordelen of je het behoudt of definitief verwijderd.

Bijdrager
    ISS

Ok duidelijk, bedankt.

Inactief
    Anoniem

Het mag allemaal werken, maar het is nog steeds een beta. Ik zou zelf nooit zomaar foto’s weggooien.

Inactief
    Anoniem

Dat zou zomaar kunnen. Vandaar ook mijn terughoudendheid:grin:

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarschijnlijk (of eigenlijk: hopelijk) heb je al een backup van de iPhoto bibliotheek omdat je gewoon volledige backups van je systeem draait, dus dan kan er weinig misgaan als je hem verwijdert. Photos heeft hem in ieder geval niet meer nodig.

Ik twijfelde zelf ook even, want ik wil niets kwijtraken natuurlijk. Ik maak toch maar een extra backup naar mijn externe schijf naast mijn Time Machine backup, je weet het maar nooit..

Bijdrager
    ISS

Ja, een backup heb ik. Moet zeggen dat Foto’s wel wat soepeler loopt dan iPhoto (minder fratsen…), jammer van de wit/grijze achtergrond in het programma, zwart vind ik mooier.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.