4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TheoKl

Problemen met Wine na update Mountain Lion 10.8.2

Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen zoals ik die na de update naar 10.8.2 een probleem hebben met Wine?
    Programma’s die daar op zijn gebaseerd zoals bv Syberia 1 en 2 starten niet meer op. Alleen pc-games die in een wrapper zitten werken nog. Ik hoor graag even van jullie.
    Avast bedankt.

Bijdrager
    flyerking

Nope … geen last

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topictitel aangepast en verplaatst naar het juiste subforum.[/mod]

Bijdrager
    csteelooper

Hoe het met Wine (native) zit weet ik niet, maar ik weet wel dat CrossOver (een Wine distributie door CodeWeavers) een update heeft uitgebracht die problemen met OS X 10.7.5 en 10.8.2 moet oplossen. Als mensen hun OS X installatie naar de bewuste versie updateten, werkten programma’s die (Direct3D) 3D-functies aanroepen (zoals de meeste games) niet meer. De programma’s zouden niet starten of zouden CrossOver doen crashen.
    Men vond het bij CodeWeavers zó’n belangrijke bug dat men een negatief advies verspreidde voor de update naar OS X 10.7.5/10.8.2, en dit bericht verstuurde naar álle maillijsten die ze beheerden.

Nu heeft CrossOver dus een update uitgebracht voor het programma zelf, waarin de bug wordt rechtgezet. Ook het negatieve advies aangaande de update van OS X is nu van de baan. Men zei wel dat het veroorzaakt zou zijn door de gebruikte Wine engine en de manier van werken van CrossOver. Als je CrossOver zelf gebruikt, moet je dus even de update voor CrossOver toepassen. Gebruik je Wine direct, of een andere distributie van Wine, dan kun je het best even kijken of er voor Wine zelf, dan wel voor de door jou gebruikte distributie een update beschikbaar is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.