6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dbakker

update migratie DVD mbAir oorzaak geen airportverbinding?

Hoi allemaal.

Gister update geïnstalleerd van de migratie DVD/CD voor de macbook Air.
    Vanochtend macbook Air opnieuw gestart en nu heb ik geen Airport meer (een lege taartpunt).
    Alles in het werk gesteld om e.a. weer aan de praat te krijgen. Maar ik krijg de airport softwarematig niet meer aan de praat. Bijvoorbeeld met ‘open netwerkvoorkeuren’ activeer verbinding. Activeren werkt niet en leidt in dat geval tot een vastloper. Verder: bij ‘over deze mac’ wordt de airportkaart nog wel herkent maar staat uitgeschakeld.

Herkennen jullie dit probleem? Op het eerste gezicht leg ik een relatie tussen de update en het geschetste probleem. Kortom ik denk aan een software probleem enwel door de genoemde update. Maar is dat zo?
    Zo ja wat kan ik hieraan doen?

Zo niet?
    Is het een hardwareprobleem?
    Wat kan ik daar aan doen?

Alvast bedankt voor jullie tips
    Douwe-Jan
    [/code]

Bijdrager
    Pieterr

Hoi Douwe-Jan,
    Helaas kan ik je veronderstelling niet bevestigen. Ik heb de update ook op de MacBook Air geinstalleerd, en geen probleem met AirPort.

Je hebt niet toevallig de direct teruggetrokken update voor airport extreme geinstalleerd?

Inactief
    Anoniem

Zoek even op PRAM reset, wil weleens helpen. Ik heb een zelfde soort probleem gehad met zowel mijn iMac als een PowerBook.

Bijdrager
    Dbakker

Heb inderdaad de versie gedownload waarin het rooming probleem een issue was. (2008-003)
    Wel heel toevallig zeg, wanneer deze update maar zo kort in de lucht is geweest.
    Inmiddels na een nacht zoeken heeft de Air zichzelf weer hervonden en is ‘tie weer in de lucht.
    Hoe krijg ik deze update er weer vanaf?

Douwe-Jan

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn meer vergelijkbare ervaringen te vinden via Google.

Wat betreft verwijderen. Gebruik je Time Machine?

Bijdrager
    Dbakker

Thanx,

Helaas geen timemachine in de lucht. Ik zoek wel even verder.
    Heb andere backup strategie maar die neemt systeeminfo niet mee.

Douwe-Jan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.