12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    appievanr

Update melding Whatsapp via iOS Safari browser.

Hoi

Kreeg vandaag een rare melding via Safari in iOS 7 dat er een dringende update klaarstaat voor Whatsapp.

Ik heb hier verder niet op gereageerd of er iets mee gedaan om dat ik weet dat updates altijd via de Appstore binnen komen voor Whatsapp. Iemand verder bekend met dit of moet ik even melding gaan maken bij de makers van Whatsapp.

Moet ik toch maar even de iPhone herstellen in verband met spyware of dergelijke.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is raar, er bestaan neppe sites. Terwijl het internet toch zo veilig is!

Rara, hoe kan dat nou??

Bijdrager
    appievanr

@ Sunkeeper. Wat ik erbij moet vertellen is dat de Safari browser in iOS 7 automatisch naar deze website ging terwijl ik geen toestemming heb gegeven of zelf safari heb geopend.

Hij opent op willekeurige momenten zomaar Safari zonder tussenkomst van de gebruiker en gaat naar deze website.

Maar aan je reactie te zien ga je mij vast wel vertellen dat het aan de gebruiker ligt? Maar hoe kom ik er aan en hoe kom ik er vanaf?

Bijdrager
    Verdult

Heb je jailbreak op je iPhone?

Bijdrager
    appievanr

Nee, iPhone heeft geen jailbreak en heeft dat nooit gehad.

Bijdrager
    nicj56

Fake, laat maar voor wat het is.

Bijdrager
    SunKeeper

http://www.scamvoid.com/check/appupdate.co

Nog een bewijsje.

Edit: vergelijk het maar eens hiermee: http://www.scamvoid.com/check/onemorething.nl

Bijdrager
    JJmac

Ik kreeg het via mijn gmail adres, en die staat niet eens verbonden met Whatsapp

Bijdrager
    Verdult

Hoe kwam je er bij? en dan bedoel ik eigenlijk, wat was je aan het doen op het moment dat je de melding kreeg?

Als je aan het surfen op het web was is er waarschijnlijk een website gehacked of ben je per ongelijk op een malafide website gekomen.
    Als je in een app bezig was zou ik die app er meteen afgooien.

Je kan het zoals nicj56 al zei laten voor wat het is, maar als ik jou was zou ik hetgeen deze illegitieme software probeert te installeren op je iPhone snel eraf proberen te halen.

Als je niet weet wat het veroorzaakt heeft zou ik je iPhone niet herstellen. het komt er dan toch weer terug op, je kan dan hoogstens een melding maken op het forum van apple met de hoop dat zei er iets meer mee kunnen.

Succes,
    And as always, let us know!

Bijdrager
    JJmac

Ik kreeg het op mijn Mac, via de gmail. En het adres staat verder niet op een Apple product. ( iPad, iPhone )

Bijdrager
    Shmoo

Het zal wel gewoon reclame zijn.

Van kleinere internetbedrijfjes die niet zo heel veel eisen stellen aan de opmaak van de banners die ze verkopen zolang er maar geklikt wordt.

Bijdrager
    blensink

Let op de volgende melding in het spel WordFeud op de iPhone:

/uploads/community/54a54581b69d950879914cabb7c2f7379549033e_0.jpg

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.