30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Simplify

Update iTunes 10.0.1

Ter info er is een nieuwe update voor iTunes, 10.0.1 grootte 86,4 MB.

Bijdrager
    jasper050

iets meer info:

In iTunes 10.0.1 zijn een aantal belangrijke problemen verhopen, waaronder:

• Een probleem waarbij de beeldkwaliteit van een video veranderde afhankelijk van het al dan niet weergeven van de schermregelaars.
    • Een probleem waarbij iTunes onverwacht werd gestopt tijdens interactie met albumillustraties die in een afzonderlijk venster werden weergegeven.
    • Een probleem dat van invloed was op de prestaties van sommige visuele effecten van derden.
    • Een probleem waarbij de iTunes-bibliotheek en -afspeellijsten leeg werden weergegeven.
    • Een probleem waardoor een incompatibiliteit ontstond met sommige gedeelde bibliotheken van derden.

Bijdrager
    KarelWillem

Waarbij het belangrijkste niet vermeld wordt: de Ping-Sidebar.

Die hebben we er vanaf deze update bij gekregen.

Bijdrager
    Pieterr

Zo te zien is de niet-Apple iTunes Server bug ook opgelost.

Bijdrager
    KarelWillem

En deze is ook nieuw zeker (was me in ieder geval niet eerder opgevallen)?

Bijdrager
    Rolf

de vraag is alleen: voor wie niks met Ping doet (en dat zijn er volgens mij HEEL veel) hoe krijg je nou die stomme Ping sidebar weg ?

mmm, lijkt erop dat kolom ‘wegvegen’ naar de kant werkt…..
    suf

EN…..hoe krijg ik mijn gekleurde icoontjes weer terug ?

Bijdrager
    iJos

Ja, stom gedwing, die ping.
    Rolf: iTunes Store uitzetten bij “ouderlijk toezicht”
    Of nog grondiger: zie appletips.nl
    Ergens bij appletips staat ook hoe je je icoontjes weer terug krijgt.
    Ieder zijn smaak:wink:

Bijdrager
    The JM
    jasper050 op 25 september 2010

iets meer info:
    In iTunes 10.0.1 zijn een aantal belangrijke problemen verhopen, waaronder:
    • Een probleem waarbij de beeldkwaliteit van een video veranderde afhankelijk van het al dan niet weergeven van de schermregelaars.
    • Een probleem waarbij iTunes onverwacht werd gestopt tijdens interactie met albumillustraties die in een afzonderlijk venster werden weergegeven.
    • Een probleem dat van invloed was op de prestaties van sommige visuele effecten van derden.
    • Een probleem waarbij de iTunes-bibliotheek en -afspeellijsten leeg werden weergegeven.
    • Een probleem waardoor een incompatibiliteit ontstond met sommige gedeelde bibliotheken van derden.

iTunes 10 bevat allerlei nieuwe functies en verbeteringen, waaronder:

• Maak kennis met Ping. Met Ping kunt u uw favoriete artiesten en vrienden volgen of kennismaken met de grootste muziekfans ter wereld. Ontdek zelf de muziek die door iedereen wordt besproken, beluisterd en gedownload.

• Uw favorieten afspelen op de nieuwe iPod touch, iPod nano, iPod shuffle en Apple TV.

• Muziek draadloos afspelen met AirPlay via voor AirPlay geschikte luidsprekers, de receiver van uw home-theatersysteem en iPod-accessoires.

• Allerlei verbeteringen in de interface vindt u overal in iTunes.

• Snelheidsverbeteringen zorgen ervoor dat iTunes sneller werkt en beter reageert.

• Extra stemondersteuning met VoiceOver Kit voor de iPod.

Ga voor informatie over de beveiligingsaspecten van deze update naar: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat was versie 10.0
    We zijn nu al verder……

Bijdrager
    Rolf
    iJos op 25 september 2010

Rolf: iTunes Store uitzetten bij “ouderlijk toezicht”

Tja, is natuurlijk niet echt een oplossing. Ik wil alleen van die stomme Ping kolom af, NIET van de store…. ik hou het maar even op ‘kolom wegvegen’ dan…;-)

Je overige tips (ook voor het uitzetten van Ping) van Appletips werken wel. Merci

Bijdrager
    gnimiurc

Hoe werkt dat “kolom wegvegen”?

Bijdrager
    Hansi2124

Komop jongens, even verder kijken dan je neus lang is:
    Weergave > Verberg Ping-kolom

Bijdrager
    gnimiurc

Bedankt, betweter!

Bijdrager
    macoky

wat voor mij het belangrijkste is dat mijn LaCie Network Space 2 NAS het weer doet !

Moderator
    Mac Daddy

Voor de mensen die zo moeilijk deden/doen om die ping (voorheen genius) bar weg te krijgen.
    Gewoon op dit knopje rechts klikken. Zo haal je hem ook weer tevoorschijn.

En dat knopje bevindt zich rechtsonder in het iTunes venster.:wink:

Bijdrager
    Serena

Groot probleem!!! Na de update weigert iTunes om nog muziek af te spelen via mijn Airport Express. Ik blijf de foutmelding -15000 krijgen. Configuratie en zo staan allemaal goed.
    Iemand een oplossing hiervoor?

Bijdrager
    Hansi2124

Al Google ingeschakeld?
    http://www.google.nl/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=error-15000&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Misschien staat hier iets tussen voor jou?

Bijdrager
    Serena

Uiteraard al gezocht, maar hier staat geen oplossing tussen. Ga nu maar proberen om weer naar de vorige versie terug te gaan… Kan niet zonder mijn muziekjes natuurlijk.

Bijdrager
    Facundo

De screensaver ‘overruled’ bij mij nog steeds de iTunes-visuals, behalve bij Coverflow.
    Apple heeft in haar oneindige wijsheid besloten dat ik geen Genius-sidebar meer wil, maar Ping! En als ik Ping niet wil mag ik van Apple ook de Store niet willen. Het is beiden of niets. Hetzelfde liedje als recent met dat locatie-verhaal: Het moet en het zal door de strot geduwd worden.

Bijdrager
    Hansi2124
    Serena op 25 september 2010

Uiteraard al gezocht, maar hier staat geen oplossing tussen

Dus de laatste posting uit dit topic werkt niet voor jou?

Bijdrager
    Hansi2124
    Serena op 25 september 2010

Uiteraard al gezocht, maar hier staat geen oplossing tussen.

Dus deze oplossing werkt niet voor jou?

Bijdrager
    Serena

Nope, die stond al uit…

Bijdrager
    Hansi2124

Je Firewall staat ook helemaal uit?

Bijdrager
    Serena

Ik heb iTunes gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Vraag me niet hoe het kan, maar ineens werkt alles weer. Gelukkig maar!!!

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi. Ook weer opgelost!

Bijdrager
    bassos

Serena 4 uur geleden #
    Ik heb iTunes gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Vraag me niet hoe het kan, maar ineens werkt alles weer. Gelukkig maar!!!

Had precies dezelfde foutmelding en bij mij heeft het herinstalleren ook gewerkt.

Bijdrager
    error

O, voor mensen die Ping-vrij willen functioneren, quit iTunes 10.0.1, open Terminal en plak een van onderstaande opdrachten in het Terminal venster en klik op de enter-toets. Start iTunes opnieuw op en : bingo!

Verberg de Ping Dropdown Menus

defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 1

Verwijder de Ping Sidebar

defaults write com.apple.iTunes disablePingSidebar 1

Toon de ‘oude’ iTunes Store Arrow Links

defaults write com.apple.iTunes show-store-link-arrows 1

Laat de Arrow Links verwijzen naar je eigen iTunes Library (alt-klik verwijst dan naar de iTunes Store)

defaults write com.apple.iTunes invertStoreLinks 1

De instelling weer omdraaien? Verander de ‘1’ in de code met een ‘0’.

De Genius Sidebar is voorzover ik weet niet terug te krijgen via de Terminal. Die schijnt volledig te zijn vervangen door die Ping Sidebar. Stukje service van de Apple zaak.

Bijdrager
    KarelWillem

Of je doet het nog makkelijker en gebruikt NoPing.

http://macinsider.net/noping/

Bijdrager
    Sascha

Over dat programma kan je in dit topic discussiëren.

Bijdrager
    hjonker

Allemaal leuk en aardig, maar als ik het allemaal goed begrijp zijn we de genius sidebar voorgoed kwijt.

Dat vind ik een erg gemis.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.