10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    philipvg

Update iphone 4 naar ios 6 of 7?

Hey,

Mijn vader heeft nog een iPhone 4 waar hij nog steeds zeer tevreden van is. Kortom, hij heeft nog geen nood aan een nieuw toestel.

Wel draait hij nog steeds ios 5 (hij was nooit geïnteresseerd in updates), maar nu krijgt hij steeds vaker de melding dat een app niet kon geïnstalleerd worden omdat er minstens ios 6 voor vereist is. Na wat opzoekwerk ben ik tot de vaststelling gekomen dat Apple enkel nog ios 7 ‘singed’. Maar draait dit vlot op een iPhone 4? (ik lees hier wat gemengde reviews over) Of is er toch nog een manier om ios 6 te installeren?

Mijn vader is niet geïnteresseerd in de nieuwste software, maar wilt gewoon een systeem dat vlot draait en waar hij toch deze nieuwere apps op kan installeren.

Alvast bedankt voor de hulp :).

Bijdrager
    GoeieDag

Volgens mij werkt iOS 7 (na een paar update’s in de vorm van 7.0.x) prima op de iPhone 4.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb een iPhone 4, maar moet er wel bij zeggen dat ie al 4 jaar oud is. Daar draai ik iOS 7 op. Ik vond hem met 6 al traag en met 7 ook. Er zitten in 7 allerlei animaties, die moet je zeker even uitzetten. Dan is het verder wel te doen. Eerlijk gezegd is het vooral app die soms erg traag laden. Facebook start ik zelden op in ieder geval, want dat is echt niet te doen. Whatsapp, Instagram, Twitter en dergelijke werken wel. Maar soms is ie even de weg kwijt en duurt het even voordat ie weer geladen is.
    Maar ik weet niet of dat enkel de iPhone 4 in het algemeen is, of een 4 jaar oude iPhone 4 die weleens gevallen is en zijn beste tijd heeft gehad.

Bijdrager
    SvS

Heb je überhaupt keus tussen iOS 6 en iOS 7?
    Volgens mij is het nu enkel iOS 7 te installeren via iTunes.
    (Maar ik kan misschien mis hebben en dat andere mensen een oplossing weten om toch aan iOS 6 te komen) Wij, gebruikers van 4s en hoger, kunnen iOS 7 niet meer installeren, dus dat zal ook wel gelden voor de 4, met iOS 6.

Moderator
    Mac Daddy

Je moet inderdaad over naar 7 dan ja. Maar je kan uiteraard bij 5 blijven. Vandaar de vraag.

Geblokkeerd
    Humain

Ik heb ook 7 op de 4. Zeker na de 7.nogwat werkt hij weer merkbaar sneller

Bijdrager
    makasa

Hier http://ios.e-lite.org kan je nog oudere firmware versies weghalen. Kijk onderaan bij historical.
    Anders is hier nog een aardige aanbieding. http://www.ibood.com/nl/nl/

Bijdrager
    KarelWillem

Oude firmware downloaden is niet zo’n probleem.

Het installeren is dan weer een ander verhaal.

Bijdrager
    Douwie

Eerlijk gezegd zou ik bij iOS 5 blijven, met name omdat de performance omlaag zal gaan en je vader waarschijnlijk nooit iets heeft gemist.
    Mijn iPad mini draait ook nog iOS 7 en ik ben niet van plan die te updaten en als het kon zou ik m’n iPhone 5 ook downgraden naar iOS 7.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hier draait 7 nochtans vlotjes op een vier jaar oud toestel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.