12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mickeymii

Update iLife

Ik heb gisteren een clean installatie gedaan van Mavericks. Ik heb ook mn ilife en iwork dvds uit 2009 geïnstalleerd. Alles is nu up to date behalve iphoto en imovie. Iphoto is nu versie 8.1.2 en imovie is versie 8.0.5. Ik krijg geen melding in de app store dat ik ze kan updaten dus heb ik geprobeerd via de apple site een nieuwere versie te downloaden (9.1, 9.4.3 enz.) maar ik krijg telkens de melding dat ik een andere versie nodig heb om te updaten (verschilt per update versie). Ik snap nu niet hoe ik nu kan updaten. Iemand die hier ook last van heeft?

Bijdrager
    MacTS

Dit had je vast en zeker al gelezen.

Bijdrager
    Mickeymii

klopt. Maar dat is iWork, dat geld niet voor iLife toch?

Bijdrager
    Shmoo

Jawel deze techniek werkt voor bijna alle betaalde Apple software in de Mac App Store.

– oude versies installeren – je taal op Engels zetten en Gratis updaten naar de nieuwste versies.

Bijdrager
    Mickeymii

ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Ik krijg alleen de updates voor iwork maar niks voor iLife.

Bijdrager
    Shmoo

iWorks en iLife gratis, ook als je de oude versie hebt gekocht!!!

Onderaan staat hoe ik het gedaan heb.

Het is geen probleem om terwijl je nu op Mavericks zit iLife (oud) opnieuw te installeren want dat heb ik ook moeten doen met iPhoto, deze werkte schijnbaar niet meer door de update van Aperture.
    Er stond een verkeersbord op het icoontje van iPhoto en in de Mac App Store had ik alle Apps gratis gekregen behalve iPhoto omdat deze stuk was en Apple dat niet ziet als een ‘legale’ App.

Wat ik toen gedaan heb is iPhoto van de computer gegooid. – oude iLife DVD gestart en alleen iPhoto geïnstalleerd, nadat deze klaar was met installeren keek ik in de Mac App Store en hoppa de update naar de nieuwere versie stond al klaar.

Vergeet niet mijn stappenplan te doorlopen in het linkje.

Apps die je Gratis kunt verkrijgen van Apple zijn
    – Pages
    – Numbers
    – Keynote
    – iPhoto
    – iMovie
    – Garageband ( maar die is sowieso Gratis )
    – Aperture

Bijdrager
    Mickeymii

ik heb echt precies gedaan wat je beschreef (behalve de taal op engels gezet want dat stond ie al van eerdere pogingen) maar het werkt bij mij echt niet. De enige updates die ik krijg te zien zijn van iwork die ik trouwens al geüpdatet hebt.

Bijdrager
    CorMac

Ik heb de trial van iWork gedownload maar als ik de dmg open moet ik op een pkg klikken en dan krijg ik volgende melding. (Download komt van de link in het artikel op de frontpage)

Bijdrager
    Shmoo

Systeemvoorkeuren > Beveiliging & Privacy

Even aangeven dat je alle Apps wilt installeren dus ook Apps die niet gecontroleerd zijn door Apple.

Bijdrager
    CorMac

Bedankt. iWork is geïnstalleerd en up-to-date.
    Ik heb iMovie en Garageband kunnen updaten maar iPhoto doet hij niet. Er staat wel een install knop in de App store bij iPhoto maar als ik erop klik krijg ik volgende melding (zowel NL als engels)

Bijdrager
    CorMac

In de App store bij aankopen gekeken en daar stond de nieuwere iPhoto bij, dus op installeren geklikt en hij is nu bezig met downloaden. Best raar.
    Ook eigenaardig is dat bij Garageband, iMovie en iPhoto 9-11-2012 staat als aankoopdatum terwijl bij iWork de datums wel kloppen.

Bijdrager
    Mickeymii

bij mij is het nog steeds niet gelukt om iphoto (en imovie) te updaten. Ik zit nog steeds met versie 8.1.2. Ik hoef niet heel nodig de allernieuwste versie, maar een versie waar iig fotostream bijzit zou fijn zijn. Ik kan iphoto alleen gewoon helemaal niet updaten. hoe kan dit?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.