8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dadaist

update Ibook clamshell; geheugenuitbreiding?

Hoi,

kon hier zo gauw geen ander draadje over vinden. het gaat om het volgende; Ik heb een Ibook clamshell die inmiddels geupdate is (na veel twijfel ja, de meeste mensen adviseerden om ‘m weg te doen) het geheugen is nu 312 mb, bestaande uit 256 + de interne 64. Ook is de harde schijf geupdate en heeft hij (zij?) OS.

Bij het opstarten van een programma zoals Itunes, moet ik steeds net enkele seconden wachten.
    Word; hetzelfde.

Zou dit probleem verdwijnen als ik de 256 vervang door 512?

Groet Cees

Bijdrager
    nuclear waste

Kijk eens in activiteitenweergave op het moment dat je een app start. Als de CPU 100% aangeeft en er nog wat memory over is, zou ik geen upgrade meer doen. Want dan is de bottleneck niet de hoeveelheid memory maar de CPU, en die kan je niet (lees: niet eenvoudig) upgraden.

Bijdrager
    TRML

Het maximale RAM is 320 MB en hij kan dus niet meer verder ge-upgrade worden

Moderator
    unSOUND

Dat beweert Apple ja, maar er kan wel degelijk 512 in het tweede slot, en die wordt volledig herkend.

Bijdrager
    dadaist

citaat:

“Kijk eens in activiteitenweergave op het moment dat je een app start. Als de CPU 100% aangeeft en er nog wat memory over is, zou ik geen upgrade meer doen”

-=————————

Ok. ik snap dat de cpu niet continu op 100% moet draaien. . Maaruh…het zal wel een newbievraag zijn, maar ik ben nooit een harcore user geweest, laat staan in OS x. Waar vind ik de activiteitenweergave??
    Heb net nog ff gezocht zonder succes…

Cees

Bijdrager
    dadaist

uh…te snel gereageerd….nu wel gevonden. Mooi overzichtelijk inderdaad.
    Als applicatie de dvd speler gebruikt. Gemiddeld gebruikt de processor zo’; n 70% denk ik.
    In groen zie ik het beschikbare aantal mb; zo’n 95.

Ga ik te kort door de bocht als ik concludeer dat ik dus eigenlijk zwaardere applicaties kan draaien
    (en dus ook helemaal geen update nodig heb?)

grz cz

Bijdrager
    vogel

Ik wil niet lullig doen, maar je eist nogal veel van je iBookje. Dat ding is tenminste zes jaar oud, dus verwacht gewoon geen wonderen van dat ding en werk er mee.
    Dat ie eventjes inhoudt bij het opstarten van programma’s is toch niet zo vreemd?

Bijdrager
    dadaist

Nou, hij is precies zes jaar oud, als ik exact mag zijn.

Wonderen verwacht ik niet. Maar ik heb er wel voor gekozen om ‘m te updaten
    en wil dat dan liefst ook zo uitgebreid mogelijk doen. Mijn conclusie was dat het niet echt nodig was, gezien het cpu gebruik.

Dan zijn we het dus eens volgens mij…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.