-
Dat is vervelend. Misschien brengt Canon nog een update uit van de software of drivers waardoor u wél weer kunt scannen. Óf die update er komt, en wanneer dan, valt moeilijk te zeggen. Er bestaat ook de kans dat Canon geen nieuwe software meer vrijgeeft voor deze printer die in 2008 op de markt is gekomen.
Een alternatief kunt u misschien vinden bij Vuescan, maar die optie is helaas niet kosteloos.
cor op 14 oktober 2015Bedankt ik ga een proberen
Op de site van canon staat trouwens dat er voor mijn printer geen update meer komt voor El capitanIs het nog gelukt met een driver van een andere canon-printer?
Op de site van canon staat trouwens dat er voor mijn printer geen update meer komt voor El Capitan[\quote]
Bij mijn printer ook, een Canon MP720. Die werkte na de upgrade ook niet meer. Uiteindelijk heb ik hem toch aan de praat gekregen met de meest recente drivers van de Canon site (februari 2014 als ik me niet vergis), zowel de printer als de scanner.Ik had toen het uiteindelijk wel lukte SIP (Rootless mode) uitstaan, maar na het weer aanzetten van SIP bleef de printer wel werken. Ik weet niet of dit de reden was dat het wel lukte, het kan toeval zijn.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.