10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    cor verschoor

update el capitan scannen met canon mp540

Ik kan niet meer scannen met een canon mp540 na de update el capitan

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Poezenbeest.

Bijdrager
    fixar

Dat is vervelend. Misschien brengt Canon nog een update uit van de software of drivers waardoor u wél weer kunt scannen. Óf die update er komt, en wanneer dan, valt moeilijk te zeggen. Er bestaat ook de kans dat Canon geen nieuwe software meer vrijgeeft voor deze printer die in 2008 op de markt is gekomen.

Een alternatief kunt u misschien vinden bij Vuescan, maar die optie is helaas niet kosteloos.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Pixma MP810 => de oude driver (via de canon website) opnieuw geïnstalleerd en alles functioneerde weer.

(printen loopt weer als een trein, het scannen probeer ik vanavond eens)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  MevalonicAcid.

Bijdrager
    Kevin

Ik had het probleem ook met deze printer, met mijn Windows-computer na upgraden naar W10. Ook een driver geïnstalleerd van een andere printer en toen deed hij het weer.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik heb de laatste gepubliceerde driver (het was deze voor lion) genomen en 1-2-3 geinstalleerd.

Bijdrager
    cor verschoor

Bedankt ik ga een proberen
    Op de site van canon staat trouwens dat er voor mijn printer geen update meer komt voor El capitan

Bijdrager
    Kevin
    cor op 14 oktober 2015

Bedankt ik ga een proberen
    Op de site van canon staat trouwens dat er voor mijn printer geen update meer komt voor El capitan

Is het nog gelukt met een driver van een andere canon-printer?

Bijdrager
    Franky Mac

Op de site van canon staat trouwens dat er voor mijn printer geen update meer komt voor El Capitan[\quote]
    Bij mijn printer ook, een Canon MP720. Die werkte na de upgrade ook niet meer. Uiteindelijk heb ik hem toch aan de praat gekregen met de meest recente drivers van de Canon site (februari 2014 als ik me niet vergis), zowel de printer als de scanner.

Ik had toen het uiteindelijk wel lukte SIP (Rootless mode) uitstaan, maar na het weer aanzetten van SIP bleef de printer wel werken. Ik weet niet of dit de reden was dat het wel lukte, het kan toeval zijn.

Bijdrager
    cor verschoor

Bedankt voor de reactie,s
    ik heb canon 11.7.0.0 gedownload en nu werkt de scanner weer
    Cor

Bijdrager
    OmeRobbie

Ook hier een Canon MP540 die nog prima werkte voor El Capitan…
    de laatste driver gedownload en ik heb een beperktere menu…

Ik kan niet printen in zwart-wit… ik kan ook niet scannen vanaf de computer…

Hoe hebben jullie dat gedaan?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.