5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    de mossel

Update drivers

Hallo,

Is het ook noodzakelijk dat je bijvb. nieuwe drivers download van je internetkaart zoals veel Windows bezitters moeten doen.

Ik hoorde nl. nadat zij dat hadden gedaan dat internet “veel sneller” was als daarvoor. (Als ik dat geloven wil , (moet))

Zoja waar kan ik dan vinden welke kaart ik heb en hoe te installeren?

Bijdrager
    junkiesxl

<edit> foutje </edit>

Bijdrager
    junkiesxl

Je hebt zelden een nieuwe driver nodig voor welke kaart dan ook nodig (zker met een imac) en als je deze toch nodig zou hebben laat Apple je dat weten door em bischikbaar te stellen in Programmatuur-update.

Iemand anders mag de technische uitleg doen waarom dit niet hoeft want ik ben er niet zeker van

Bijdrager
    Thijs

Je internep snelheid is afhankelijk van je verbinding. Als je net zoals ik voorzien bent van @home dan heb je 3mbit ( 384kb/s ) download en 128kbit ( 16kb/s ) upstream. Een standaard 10/100mbit netwerkkaart ( of internetkaart zoals jij em noemt ) moet dit makkelijk kunnen trekken.
    Ook als zitten er de standaard drivers bij, geen echte nood tot upgraden dus. Bij ADSL etc… Precies hetzelfde verhaal. Pas wanneer je een vaste ATM lijn die meer dan 10mbit is komen dr speciale kaarten bij kijken.

Heb je dr echter nog een ‘eigen’ netwerkje van computers bij dan heb je meer kans dat je je 100mbit ( 12800kb/s ) voltrekt en dan kunnen drivers wel uitmaken. In de praktijk echter zal dit weinig voorkomen want als je 10Mb per seconde over je netwerk trekt mag je je gelukkig prijzen.

Geen echte nood tot upgraden dus. Ik heb bij mn winDDOS machines ook wel eens een driver geupgrade maar dat had meer te maken met het in sleep zetten en halen van de computer.

Hope this helps:)

Bijdrager
    de mossel

Bedankt allemaal. Gesnapt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.