15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    microtje

update CS3

na eindelijk lang sparen heb ik de totale premium webbundle (2400 euro) gekocht van adobe.
    ik heb deze aangekocht de eerste week van februari…nu komt er een update uit en heb ik via mail gevraagd of ik in aanmerking kom om de gratis update aangezien ik nog niet zolang geleden het pakket gekocht had.
    Ik kreeg een mail terug dat het enkel voor de klanten is die in maart een pakket gekocht hebben.
    Ik vind dat wel een beetje grof, wetende dat het nieuwe pakket bijna 1000 euro goedkoper is dan dat ik het gekocht heb….en de update ervoor nog eens 500 euro is. ik vind het dus niet rechtvaardig dat ik als eerlijke klant een 3-tal weken te vroeg gekocht heb met een totaalberdag van 1000 euro extra en dus buiten de boot val.
    Wat vinden jullie hiervan en kan ik hier nog iets ondernemen om toch een gratis update te bekomen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het klinkt lullig, maar ik denk echt dat dit een typisch geval van pech is.
    Er wordt al maanden overl omgeroepen dat CS3 in aantocht is, dat het moeilijk
    is om er niets van gehoord te hebben. Daarnaast staat het van wat ik weet ook
    in de voorwaarden dat er een bepaalde “verlooptijd” zit in het krijgen van een
    gratis upgrade.

Zit je overigens op een Intel Mac? Als dat zo is, dan had ik eigenlijk bij voorbaat
    gewoon gewacht totdat ze met een nieuwe (intel)versie uitkomen. Als je gewoon
    op een PPC Mac zit, dan kun je met CS2 toch ook prima uit de voeten?

Het is vervelend dat je in verhouding zo’n 1000,- “teveel” hebt betaald, maar de
    releasedatum van CS3 was volgens mij in februari al bekend gemaakt. Vanuit hun
    standpunt lijkt het me dat je dan niet goed gekeken hebt wat er allemaal uitkomt,
    maar heb je op dat moment het CS2-pakket gekocht omdat je het nodig had.

Bijdrager
    microtje

het is inderdaad lullig, en ja ik had erover gehoord dat het uit ging komen…maar er gaat zoveel rond over datums dat je soms kan blijven wachten.
    ik werk momenteel nog op een powerbook titanium, maar ben van plan om binnenkort een nieuwe te kopen, dus in dat opzicht is het spijtig.
    Ik zal wel zien wat ik ermee doe…of ik nog eens 500 euro betaal of niet:?
    Zal natuurlijk eerst proberen of het soepel loopt op de nieuwe…kan haast niet anders, want op mijn PB loopt het al redelijk vlotjes (je geraakt gewend aan het wachten:lol: )
    toch bedankt voor de reactie.

Bijdrager
    sally

Het is wel vreemd dat je na “lang sparen” toch slecht op de hoogte bent en niet even gewacht hebt..
    Maar ik zou zeker doorzeuren. Probeer iemand die er toedoet te spreken te krijgen.
    CS 2 op je volgende (intell) mac is geen goed idee.

Bijdrager
    microtje

lang sparen is misschien een beetje overdreven.

Het is inderdaad ook een beetje mijn schuld dat geef ik toe.
    Ik zal nog eens reageren op de mail dat ze stuurden, om nog misschien nog een extra korting te bekomen van de update.

Bijdrager
    Stadsman

Ik zou, zeker gezien het bedrag waarom het gaat, zeker proberen een beetje goodwill van Adobe los te wrikken. Je kunt altijd proberen Adobe Nederland te bellen om ze te overtuigen van wat je wilt.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”microtje”

Zal natuurlijk eerst proberen of het soepel loopt op de nieuwe…kan haast niet anders, want op mijn PB loopt het al redelijk vlotjes (je geraakt gewend aan het wachten:lol: )
    toch bedankt voor de reactie.

Daar zou ik niet van uit gaan. De nieuwe Macs zijn gebaseerd op een Intelprocessor, en de G4’s, G5’s e.d. lopen allemaal op een PPC (IBM) processor.

Met andere woorden; programma’s die niet Universal Binary zijn (te herkennen aan het ontbreken van het UB-icoontje) lopen in veel gevallen minder stabiel en minder vlot. Adobe CS2 is nog specifiek voor de PPC Macs gemaakt, en loopt dus best traag op een Intel Mac. Het zou me zelfs niets verbazen als het trager loopt op een nieuwe Mac Pro dan op jouw “oude” PowerBook G4.

Ja kan inderdaad kijken of je wat goodwill kan loswrikken bij Adobe, maar als ze voet bij stuk houden staan ze (voor jouw erg jammer) wel in hun recht.:( Op zich nog best begrijpelijk, want het was al zo lang op het nieuws, en het staat vast duidelijk in hun voorwaarden… maar ’t blijft vervelend:(

Bijdrager
    huinkroese

Da’s inderdaad minder.
    Ik ben na de release van CS3 UK ook een beetje aan het shoppen geslagen, en heb nu een in mijn ogen mooie deal gevonden.

U koopt nú CS2 Premium, u ontvangt CS3 Design Premium.
    Prijs ipv. €1999,- nu €1269,- uw voordeel: €730,-

Niet eens bij de een of andere shady internet-shop in het buitenland, maar gewoon bij X-alt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze deal, en krijg je CS3 dan ook meteen?
    Heb ze even gemaild met een vraag omtrent pakketinhoud, maar krijg een mail terukg dat ik daar even de .pdf voor moet raadplegen. Heb ik gedaan en de conclusie is dat ik voor €270,- Flash Professional, Dreamweaver én Photoshop Extended krijg! Lijkt mij een prrrrima deal toch?

: )

[size=9:39b17d1c50]EDIT: Excuus, het is niet mijn bedoeling om de topicstarter nog verder te ergeren dan hij ongetwijfeld al is, lees net mijn bericht terug, en komt een beetje lullig over.
    Ik wil alleen gebruik maken van dit topic om mijn eigen vraag niet in een nieuw topic te hoeven beginnen.
    Verder zou ik inderdaad Adobe nog een keer bellen, en eventueel vragen of ze je ergens halverwege tegemoet kunnen komen… het is niet niks zo’n aanschaf.[/size:39b17d1c50]

Bijdrager
    Turbanus

Die mannen (in hun ivoren toren) zouden wel korting moeten geven in zulk geval. De meesten hebben een gereduceerd update tarrief.

Bijdrager
    microtje

heb net nog eens een mail gestuurd waarin nog eens vriendelijk duidelijk maak en aandring op een update…en in het slechtste geval hoop ik inderdaad op een serieuze korting van de update.:?

Bijdrager
    sally

Bellen is beter.

Bijdrager
    iDuck

@Huinkroese, dit is zeker een goede deal, nu nog mogelijk.
    Maar ik heb zelf ook regelmatig de laatste weken aan de telefoon gehangen en dit is wat ik zo heb gehoord;
    Een free update gaat altijd via de koper van het pakket, dit kan X-Alt dus niet regelen. Dan moet je zelf de free update aanvragen, en de (minimale) administratie kosten betalen.

@microtje
    , ik hoop voor je dat ze coulant zijn. Maar een free update van de WebBundle CS2 houd met de nieuwe CS3 bundles in een free Design én Web update… Als je deze pakketen samen optelt is jouw CS2 bundle toch goedkoper. Daar zit werkelijk alles in, buiten video.

Bijdrager
    JobKuipers

@Huinkroese: Heb dit zelf ook gedaan (via Mc-Partners in Woerden), heb net een upgrade aangeschaft van Photoshop CS2 naar Creative Suite CS2. Die krijg je geleverd, daarna moet je contact opnemen met adobe om je gratis upgrade te claimen (meer info op de speciale pagina van Adobe

Succes,
    Groet,
    Job

Bijdrager
    huinkroese

Nou, klinkt goed.
    Heb zojuist CS2 (!) besteld met een free upgrade naar Design Studio CS3.

: )

Bijdrager
    error

Dat heb ik begin april ook gedaan… volgens de verkoopjongens van Adobe zou de CS3 Upgrade mij in de week van 16 april worden toegezonden.

Het is nu 1 mei. Even bellen dus. Het blijkt een beetje druk en ze kunnen de hoeveelheid orders niet aan. Gaat nog zeker een week, misschien wel twee en wie weeit nog langer duren. Daar is geen zicht op.

Als koper sta je dan een beetje lullig in de wachtrij terwijl de niet-kopers al een week of twee lol hebben met de software, inclusief pretnummers waarbij geen registratie meer nodig is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.