13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Arwins667G4

Update batterij firmware MacBooks!!

Apple heeft een batterijupdate vrijgegeven voor de MacBook en de MacBook Pro’s.

info Apple: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305256-nl

Over Battery Update 1.2
    Battery Update 1.2 werkt de batterij-firmware bij en verbetert de werking van de batterij.

Systeemvereisten

Voor installatie van Battery Update 1.2 is Mac OS X 10.4.8 of hoger nodig.

Battery Update 1.2 ondersteunt de volgende producten:

MacBook
    MacBook (eind 2006)
    MacBook Pro (15-inch)
    MacBook Pro (15-inch glanzend)
    MacBook Pro (15-inch Core 2 Duo)
    MacBook Pro (17-inch)
    MacBook Pro (17-inch Core 2 Duo)

Meer info over o.a. verlengde garantie op Core Duo batterij ook op http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

For MacBook and MacBook Pro systems with Intel Core Duo processors, this program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer.

Ben zeer benieuwd naar de ‘nieuwe’ en verbeterde battery life:D :D

Geblokkeerd
    Anoniem

Bedankt voor het nieuws, ik heb mijn mac in middels geupdated, en ik hoop ook op een langere levensduur..

Mijne is egt snel leeg..:(

Bijdrager
    Rene20

Heb de update ook gedaan. Er valt mij eigenlijk (nu pas?) op dat als ik met mijn blote polsen op de notebook rust tijdens het typen, er met de stekker in het stopcontact een lichte stroom voelbaar is op mijn polsen/onderarmen. Stekker er uit: stoom weg.
    Het is alleen voelbaar bij een lichte aanraking, laat ik mijn arm volledig rusten op de notebook, van voel ik niets meer (maar dan zal het er nog wel zijn vrees is)
    Iemand anders deze ervaringen?

Bijdrager
    Dicespark

ja precies het zelfde….misschien heeft t met de macsafe te maken…

Bijdrager
    disky

idem dito

Bijdrager
    Rene20

Ben er achter:
    Als je de trafo van de macsafe zonder aardesnoer, dat wil dus zeggen met de tweepolige stekker bevestigd op de adapter van de macsafe rechtstreeks in een stopcontact stopt, krijg je dit probleem. Gebruik je vervolgens wel het geaarde aansluitsnoer dat wordt bijgeleverd, dan is het probleem door aarding opgelost. De vraag blijft of dit wel goed is overigens.

Bijdrager
    Napsju
    ”th00mpieJ”

Mijne is egt[/color] snel leeg..:(

:x

Bijdrager
    BenVG

Is trouwens niet enkel met de macbook pro’s zo maar ook met de ouwe powerbooks.
    Je denkt dan om wat meters kabel te sparen door de adaptor recht in het stopcontact te steken, maar dan wordt je echter getrakteerd op stroom door je polsen.
    Het is zo subtiel maar o zo vervelend, zeker als je iemand anders aanraakt of met je ene hand naar je oor gaat, dan hoor je het werkelijk brommen.

Conclusie: laat de stekker met aarding er aan.

Bijdrager
    vanquish

Is er een verbetering merkbaar in de levensduur van de accu ??

Bijdrager
    wilko

Dat probleem met de aarding was er ook al voor deze update hoor. Héél erg irritant, weer loze kabels over m’n bureau terwijl de helft van de lengte al genoeg is.

Bijdrager
    MrAcid

Bij mij duurt het ineens echt zeer lang voordat mijn batterij weer helemaal is opgeladen..! Hiervoor was hij gewoon in een uurtje vol vanaf ±10% maar tegenwoordig doet hij er echt bijna 4 uur (!) over.

Meer mensen die hier last van hebben?

Bijdrager
    macbookfreak
    ”MrAcid”

Bij mij duurt het ineens echt zeer lang voordat mijn batterij weer helemaal is opgeladen..! Hiervoor was hij gewoon in een uurtje vol vanaf ±10% maar tegenwoordig doet hij er echt bijna 4 uur (!) over.

Ik heb hier ook last van , tevens heb ik dat hij erg lang op 99% blijft “hangen” lijkt het wel.

Bijdrager
    bhaenraets
    ”MrAcid”

Misschien was dat wel het probleem dat met deze update verholpen is: in de oude situatie laadde de batterij gewoon niet helemaal op waardoor hij extra snel leeg was!

Just a thought.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.