24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    JJmac

Update Badge iOS 12.1

Na de update blijft de update badge op 1 staan, telefoon al een paar keer gereset, aangesloten op iTunes maar daar zie ik ook verder niks.

iemand een idee?

Moderator
    Night

Is er nóg een update die nog open staat?

Bijdrager
    JJmac

Geeft verder niks aan, zegt ook verder alles is up to date ook in de App Store.

Bijdrager
    tarun

Hier ook. Lekker irritant.

Bijdrager
    Shmoo

Op je Mail icoontje staat er ook eentje. Als je ze naast elkaar zet lijkt het net alsof het zo hoort. 🙂

Bijdrager
    tarun

<p class=”cite”>Shmoo op 31 oktober 2018 om 23:55</p>
    Op je Mail icoontje staat er ook eentje. Als je ze naast elkaar zet lijkt het net alsof het zo hoort. 🙂

Dat is de grap. Die van Mail is leeg (geen ongelezen mails.) Deze heeft geen reden. Staat er voor nop.

Bijdrager
    JJmac

Blijft irritant, iemand een oplossing.

Moderator
    Night

Zover ik kan nagaan is er het volgende aan de hand:

Na de update naar iOS 12.1 krijg je een melding om 2FA te activeren. Als je taal (in jouw geval Nederlands) ingesteld staat op een land dat geen ApplePay ondersteund, is die niet zichtbaar in de Instellingen, maar de badge laat dit wel zien.

Oplossing: Schakel over naar de Engelse taal, herstart je iPhone en nu wordt je direct gevraagd om 2FA te activeren. Wil je dat niet, klik dan op ‘Not now’ en de badge is weg. Nu kun je ook weer de taal terugzetten op ‘Nederlands’.

Bijdrager
    Spinozo

Mooi gevonden Night

Bijdrager
    tarun

@night: behalve dat dit niet klopt. Ik gebruik 2FA (twee factor identificatie). Dus zal er een andere melding zijn die ik niet kan zien?

Ik heb de switch naar Engels gedaan en zie nergens waarom deze badge er is. Dus verder zoeken?

Moderator
    Night

Blijkbaar. Voor vele van je lotgenoten klopte het echter wel. In jouw geval moet er dus inderdaad iets anders aan de hand zijn.

Even als samenvatting:

• Je hebt 2FA geactiveerd en werkend
    • Je hebt iOS 12.1
    • Je ziet de badge nog steeds bij Instellingen, in zowel Nederlandse als Engelse taalinstelling.

Vraag:

• Heb je gebruik gemaakt van iOS 12 beta software?
    • Heb je al eens iOS 12.1 compleet vers opnieuw geïnstalleerd vanuit iTunes?
    • Heb je al eens een DFU (Device Factory Update) restore uitgevoerd?

(onnodig te zeggen dat je bij de laatste 2 opties wel van tevoren moet zorgen voor een goede backup omdat alles gewist zal worden)

Bijdrager
    tarun

Nee, geen beta software gebruikt.

Opnieuw installeren via iTunes betekent dat ik alle muziek opnieuw moet downloaden. Dat is de moeite niet waard. Ik slik die badge wel tot er een nieuwe update verschijnt.

Moderator
    Night

Is inderdaad ook een mogelijkheid 🙂

Hoe staat het ervoor met @jjmac?

Bijdrager
    tarun

Ik zie nu dat bij batterij “repareren” staat. % staat op 87. Zou dat de reden voor de badge kunnen zijn?

Moderator
    Night

Zou zómaar kunnen…

Bijdrager
    tav

87% is nog redelijk goed, bij mij is dat 85 en geen “repareren” te zien

Moderator
    Night

Misschien moet je je iPhone eens ‘hard’ herstarten door de home en sluimer button ingedrukt te houden totdat de witte Apple verschijnt.

Bijdrager
    tarun

Helaas. Ik wacht wel tot de volgende update. Is hopelijk dan verholpen.

Bijdrager
    nicj56

Heb je niet mee gedaan de public beta van iOS? Dit had ik op 12.0 ook dat die na het verwijderen van het profiel nog vroeg om de update. Welke ik via iPhone-opslag moest verwijderen om die badge weg te krijgen.

Bijdrager
    McPim

Mijn iPad zonder 2FA had ook de badge, omschakelen naar Engels (UK en US) en herstarten hielp niet. Wat wel heeft geholpen is uitloggen uit iCloud, herstarten (voor de zekerheid) en weer inloggen. Toen kreeg ik de 2FA vraag: overgeslagen. Badge icoon is nu weg.

Bijdrager
    JJmac

<p class=”cite”>Night op 4 november 2018 om 19:01</p>
    Is inderdaad ook een mogelijkheid 🙂

Hoe staat het ervoor met @jjmac?

iCloud uit gezet en opnieuw opgestart, vraagt inderdaad om de 2FA, de badge is hiermee verdwenen.

bedankt mannen.

Moderator
    Night

Dat was dus de missende stap. Even uitloggen. Dan komt de 2fa vraag dus wel in zicht.

Bijdrager
    tarun

Kreeg net de melding iPhone opslag bijna vol. Weggeklikt en de badge is ook weg. Toch een bugje dus?

Moderator
    Night

Waarschijnlijk een die toch ergens in de talen terug te traceren is.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.