8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Japsuh

Update 10.10.3 wil niet installeren

Hallo,

Ik heb een probleem met het installeren van de update 10.10.3. Via de App Store heb ik de update al vier keer proberen te installeren, maar iedere keer krijg ik het bericht dat de update niet kan worden geverifieerd en dat er misschien mee geknoeid is. De combo-update heb ik ook al geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat. De bevoegdheden heb ik hersteld (zowel vanuit het systeem, als vanaf de herstelmodus). Ook heb ik de update geprobeerd te installeren vanuit de veilige modus.

Ik ben een beetje radeloos nu, heeft er iemand een idee hoe ik de update wél kan installeren?

Alvast bedankt!

Moderator
    Night

Door de grote update-drukte in de app-store kan het inderdaad voorkomen dat er fouten optreden in de download.

Je kan de updater ook gewoon downloaden en deze dan installeren.

https://support.apple.com/kb/DL1804?locale=en_US

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Japsuh

En helaas, ook met behulp van jouw link lukt het niet. Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?

Bijdrager
    Japsuh

Ik word er helemaal gek van. Vandaag heb ik Yosemite opnieuw geinstalleerd (geen verse installatie, maar eroverheen met behoud van instellingen) en nog steeds kan ik niet updaten. Wat kan ik nu nog doen??

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Japsuh.

Bijdrager
    Aardsengel

Ben hier toch ook wel benieuwd naar. Ik heb nu twee apparaten een update gegeven en beide gingen niet zonder slag of stoot. Een MbPro uit 2007 weigerde met nog een minuut te gaan. Ook na een half uur. Uitgezet, opstarten, nog eens veilig opstarten, etc. etc. Ineens ging hij door. Heel gek. Een MbPro 17″ uit 2011 bleef heel lang (15 min) hangen in de “nog een minuut te gaan” stand, floepte toen door maar herstartte zichzelf 2 keer waarna hij wel door ging. Ook gek. Voor de 17″ had ik veiligheidshalve de combo-updater gedownload.

Bijdrager
    Facundo

Kijk eens in Activiteitenweergave of er processen in rood tussen staan. Deze update veroorzaakt bij sommigen dat verschillende launchservices (w.o. Softwareupdatedeamon en SystemUIServer) soms niet worden geladen. Het herindexeren van je Spotlight, cache-cleaning en herstellen van launchServices kan helpen. Dit kun je doen met bijv. Onyx (gratis). Normaal ben ik niet zo’n voorstander van dit soort programmas, maar in dit geval heeft ’t (Onyx) voor mij 10.10.3 weer stabiel gemaakt, nadat niets meer leek te helpen.

Bijdrager
    Japsuh

Helaas Facundo, ook met het programma Onyx krijg ik het niet voor elkaar. Ook heb ik nog de PRAM gereset, maar ook dit mocht niet baten. Ik denk dat ik maar wacht op 10.10.4 (die het hopelijk wel doet)….

Bijdrager
    Facundo

Da’s jammer. Een update zal -vermoed ik- niet lang op zich laten wachten, gezien het feit dat de extra-update voor een aantal mensen niet heeft gewerkt. En het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in het systeem, niet in de user-library.
    Succes ermee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.