6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    YM

UPC + Time Capsule

Probleem 1:
    Ik heb een Time Capsule 1TB die ik via ethernet heb verbonden met de kabelmodem van UPC. Bij het instellen van de TC heb ik gekozen voor de optie: maak een draadloos netwerk aan. Vervolgens wachtwoord ingesteld en installatie afgerond….in de veronderstelling dat ik met de MBP, Iphone, Ipad en laptop zou kunnen inloggen op het draadloos netwerk (van de TC).

Helaas blijkt niet alles te werken. Met de MBP gaat alles prima. Ik heb verbinding met het draadloos netwerk en kan op internet surfen. De andere devices maken wel verbinding met het draadloos netwerk, maar het lukt niet om op internet te surfen.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem het beste kan oplossen?

Probleem 2:
    Ik ben onlangs verhuisd en ben daarom van provider gewisseld. Sinds de wisseling lukt het niet meer om met de TC een back-up van de MBP te maken. Dit probleem heb ik al eerder gehad toen ik van provider wisselde. De TC is er toen helemaal mee opgehouden en uiteindelijk een nieuwe TC van Apple gekregen. Met de nieuwe TC werkte alles weer naar behoren.

Weet iemand hoe de problemen bij het veranderen van provider, router, modem verholpen kunnen worden? Of is het zo dat de TC dan gewoonweg niet meer functioneert?

Ik ben benieuwd naar de reacties. In ieder geval bij voorbaat dank voor de moeite.

Bijdrager
    Jazzamataz

Misschien je je UPC modem eens een keer volledig resetten. Ik heb dezelfde installatie als jij hebt maar ik herken je problemen niet.

Bijdrager
    bouncer

Heb je de TC ingesteld op ‘Deel een publiek IP-adres’?

Bijdrager
    YM

Reset gedaan + deel op een publiek IP-adres gezet en alles werkt super. Bedankt voor de snelle reacties. Goede jaarwisseling!

Bijdrager
    bouncer

Mooi. Veel plezier er mee.

Tav. probleem 2:
    Bij het wisselen van provider kun je je TC gewoon hergebruiken. Aangezien de TC geen modem is, heb je die nodig.
    Kabelleveranciers (UPC, Ziggo) leveren een modem, ADSL-leveranciers (KPN etc.) leveren meestal een modem/router ineen.
    Afhankelijk van de soort leverancier moet je je TC anders configureren.

Een goed 2011 toegewenst.

Bijdrager
    ernst.

Gek genoeg heeft KPN dit soort problemen niet.:lol:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.