10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ijiji

UPC en Apple

Hoi,

Ik wil gaan overstappen naar UPC maar ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. de combinatie van UPC internet en Apple producten. Werkt thuisdeling goed op de Apple tv en iPhone? Ik heb nu 2 jaar internet van Online gehad en dat was een drama wat thuisdeling betreft en dat wil ik niet nog een keer.
    Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

Moderator
    Pete.Z

Al vanaf 1999 ben ik UPC klant, en geen enkel probleem.
    Of thuisdeling iets te maken heeft met je internet provider betwijfel ik, hooguit met je signaalsterkte van je wifi netwerk.

Bijdrager
    ijiji

Da’s goed om te lezen, bedankt! Ik denk dat het ook veel te maken heeft wat voor modem je geleverd krijgt.

Bijdrager
    fenkikon

En de software die de provider erop levert zodat jij zelf de instellingen op de modem kunt wijzigen. Een vriend van me heeft lange tijd geen Airplay kunnen gebruiken, omdat Online een update niet vrijgaf. Tot die tijd bleek het gewoon niet te werken.

Bijdrager
    ijiji

En het werkt nog steeds niet goed.

Bijdrager
    jedege

WIj zijn met UPC gestopt;
    – eerste 2 a 3 maanden redelijk, daarna zakte de performance,
    – Modem ging regelmatig offline, erg hinderlijk als er huisgenoten zijn die FIFA spelen,
    – UPC diverse malen gebeld voor help, maar dan werd verteld het modem te resetten,
    – Toen we vertelden te stoppen met UPC bood men ineens wel aan om gratis te komen kijken,
    – Toen we tijdens dit bezoek besloten toch te willen stoppen probeerde UPC alsnog voorrijkosten te berekenen.
    Nooit meer UPC!

Bijdrager
    Beech

Ik gebruik al jaren UPC en heb veel Apple produkten, Airplay-luidsprekers, maar ook een Windows-computer en een Samsung tablet, die overigens prima samenwerkt met mijn Sony blue ray speler, zodat ik niet alleen filmpjes kan streamen naar mijn HD TV via Apple TV, maar ook vanaf mijn Samsung Tablet. Verder zijn er nog een paar IP camera’s aktief. Eigenlijk nooit problemen, en als een onderdeel het eens een keer niet doet, modem/router een halve minuut van de stroom en het is weer gefikst.

Bijdrager
    Gastonw

Halverwege vorig jaar vertrokken bij m’n ouders en woon nu in Rotterdam, internetprovider UPC, genomen om het feit dat waar m’n ouders wonen Ziggo echt een prima provider is: zelden tot nooit storingen, hoge snelheden. Met UPC heb ik andere ervaringen. Internetverbinding is niet stabiel, is van tijd tot tijd echt zo traag als maar zijn kan… een groot deel is natuurlijk te wijten aan het feit dat er hier om me heen echt honderd WiFi netwerken zijn, maar ook bekabeld is de verbinding vaak belabberd.

Ik heb geen alternatief geprobeerd omdat ik de kabel verkies boven ADSL, maar UPC… geef mij maar Ziggo.

Bijdrager
    Broer T.

Al sinds menschenheugenis bij UPC. Eind jaren ’90 wel wat kinderziektes, maar nu al jaren niet meer. 120 Mbps-abonnement en met Netgear-router aan de UPC-modemrouter (gebridged) 121 Mbps geklokt op mijn iMac [ac] en 119 op de MBP [n] van mijn vrouw. Verder probleemloos elke avond Netflix via de Apple TV, en soepel tv kijken op iPad 2 en iPhone 4S.

O ja, Amsterdam-C, met een netwerkje of 30 om ons heen.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Hier ook UPC 120, en als één van de weinige aanbieders behaal ik de snelheid ook echt (centrum Rotterdam). Enkel problemen gehad met de digitale TV maar internet nooit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.