13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    3mph

UPC Digital en Elgato EyeTV Hybrid – Mac Mini HTPC

Hello,

Ik wil een nieuwe Mac Mini aanschaffen en hier een HTPC van maken met de Elgato EyeTV Hybrid.
    Nu heb ik UPC Digital met zo’n mooie MediaBox.. Als ik aan de Coax uitgang van deze Mediabox de Elgato hang kan ik het digitale signaal naar mijn Mac Mini versturen. Lijkt me.

Echter, nu lijkt het me dat de MediaBox alleen het signaal van het betreffende net doorgeeft waar hij op dat moment op staat afgesteld. Je kunt dus niet meerdere programma’s opnemen of naar NED1 kijken en RTL4 opnemen..
    Heeft iemand hier ervaring mee? Anders zou ik voor dat de coax vanuit de muur de MediaBox ingaat een splitter moet plaatsen en het analoge signaal naar de Elgato en Mac Mini en het digitale naar mijn TV. (omslachtig en niet zinvol lijkt me?)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Een Mac Mini als HTPC en een digitale televisie provider?
    Aangezien ik een contract bij UPC heb voor de komende 7 maanden heeft het geen zin om naar een andere provider over te stappen die geen eigen decoder gebruikt..

Voor de geĂ¯nteresseerden, hier een leuk verhaal over een Mac Mini als HTPC

Bijdrager
    superluuk

ik snap niet helemaal of je nou digitaal of analoog op je mac wil…

maar digitaal gaat niet , want bij UPC moet je niet alleen een smartcard hebben want de upc boxen zijn nog eens aan de smartcard gekoppeld.

En een digitale elgato receiver is dus niet aan de smartcard gekoppeld.

analoog kan je altijd splitsen ja…

Bijdrager
    3mph

Het liefst zou ik natuurlijk digitaal alles op de Mac Mini hebben.. Maar zoals jij nu zegt kan dat dus niet..
    En ben ik verplicht analoog te gebruiken op de Mac Mini..

En dat is mooi k*t..:) feitelijk kun je dus maar 1 zender digitaal opnemen via je HTPC en dat is de zender die op dat moment staat ingesteld op de mediabox

Bijdrager
    superluuk
    ”3mph”

Het liefst zou ik natuurlijk digitaal alles op de Mac Mini hebben.. Maar zoals jij nu zegt kan dat dus niet..
    En ben ik verplicht analoog te gebruiken op de Mac Mini..

En dat is mooi k*t..:) feitelijk kun je dus maar 1 zender digitaal opnemen via je HTPC en dat is de zender die op dat moment staat ingesteld op de mediabox

Ja, UPC heeft een ** systeem met smartcards die ook nog eens aan hun eigen box zijn gekoppeld.

Bij ziggo kan het wel….

-En je wou dan via scart of s-video ofzo naar eyetv doen? , technisch gezien blijft dat analoog…
    en als je echt kwaliteit wil al stukken minder.

Bijdrager
    Pieterr
    ”3mph”

Ik wil een nieuwe Mac Mini aanschaffen en hier een HTPC van maken met de Elgato EyeTV Hybrid.

Nog een kleine tip mbt de nieuwe Mac mini: je hebt een TV met HDMI/DVI of VGA ingang nodig. Component, S-Video of Composite (“gele tulp”) worden niet meer ondersteund. Het is maar dat je het weet…

Bijdrager
    Mac-@

Ik heb sinds december de Elgato EyeTV 650 met smartcard voor Ziggo. Dit werkt helemaal perfect en alles kan digitaal opgenomen worden, ook de HD zenders.
    Ik weet alleen niet of UPC deze toestaat op hun netwerk….

Mocht het werken dan kun je op marktplaats mijn advertentie checken;)

Bijdrager
    Angelzilla

Vraagje aan Mac-@: Welke Elgato bedoel je precies? Ik ken namelijk geen Elgato Eytv type 650.

Bijdrager
    Mac-@

Excuses,
    Het betreft de Elgato EyeTV610. Dat is sowieso de enige decoder het digitale kabel signaal kan ontvangen..

Bijdrager
    Angelzilla

Thanks. Helaas maakt Elgato de 610 niet meer en ook niet de 410. Elgato maakt alleen de 310 voor satelliet ontvangst.
    Ik heb nog een 410 met een Digitenne kaart en ook deze werkt perfect.

Bijdrager
    Mac-@

Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen een digitaal kabel signaal en een digitenne signaal..
    Digitenne toont bv geen High Definition en ziet er op een 42 inch plasma echt niet zo mooi uit…

Bijdrager
    Angelzilla

Je hebt helemaal gelijk, maar daar ging het mij niet om. Met perfect werken, bedoel ik de integratie v/d hardware en software. En verder de tv-gids functie in combinatie met opnames omzetten naar een ander format voor bijv. iTunes of Appletv.

Ik heb zojuist een 37 inch scherm gekocht en Digitenne valt inderdaad tegen. Overigens was dit mij bekend voordat ik de tv ging aanschaffen. Ik ben in afwachting van de interactieve TV van KPN.
    Afgelopen zondag de mogelijkheden en de kwaliteit van UPC gezien op een 46 inch lcd scherm en zeker de HD-kanalen zien er erg mooi uit.
    Ik hoop dat de interactieve tv van KPN aan mijn verwachting gaat voldoen.

Bijdrager
    Mac-@

Ik zou in eerste instantie niet kiezen voor KPN als tv signaal leverancier. Dit soort nieuwe projecten hebben vaak te kampen met kinderziekten. Ziggo, UPC etc. Hebben dat ook wel eens maar hun core zit in het aanbieden van tv. Mijn eerste keus zal dus ook altijd bij 1 van dit soort partijen vallen (of via sateliet).

Bijdrager
    Angelzilla

Hier in de regio zijn de ervaringen met UPC vrij slecht (o.a. mijn eigen broer en vader). Ik heb me daarom niet verder verdiept in de mogelijkheden van UPC.
    Sinds afgelopen zondag weet ik dat voornamelijk mensen met een gecombineerde abonnement van internet, tv en eventueel telefonie, problemen ondervinden.
    Mijn oom heeft alleen digitale tv van UPC en internet van KPN en die heeft vrijwel geen problemen met UPC. Ik heb tevens de echte mogelijkheden gezien van UPC en daarvan was ik best onder de indruk.
    Ik heb de TV aangeschaft om voornamelijk het plezier van het DVD kijken te vergroten en TV vond ik minder belangrijk, maar zoals je ziet komt van het Ă©Ă©n het ander. :wink:
    De tijd zal het leren hoe interactieve TV van KPN bevalt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.