26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    iPet

UPC 120 Mbps via Time Capsule en op de Mac 50 Mbps

Help, hallo allen ik heb een abonnement van UPC 120 Mbps download en 10 Mbps upload via een Time Capsule naar mijn iMac. Wanneer ik een meeting op http://www.speedtest.net doe is de waarde 50 Mbps download en 8 Mbps upload.

Ik heb hier een tijdje met UPC aan de telefoon gehangen a 0,10 cent per minuut. Ik kwam er met hun niet uit!

Kan iemand mij een paar instelling suggestie doen, zodat ik minimaal 100Mbps haal! Ik hoor graag van jullie!

Bijdrager
    michelvdb

Zijn die 120 Mbps en 10 Mbps reƫel haalbaar of enkel verkoopspraatjes haalbaar?

Bijdrager
    fnk

Wat voor verbinding WIFI of ethernet?

Bijdrager
    iPet

Ze zullen het vast iets overdrijven, daarom ben ik met 100Mbps download tevreden!

UPC site

Bijdrager
    iPet

Wifi

Bijdrager
    fnk

Welke generatie iMac?
    Oudere iMacs ondersteunen geen WIFI n.

Kun je anders via ethernet testen dan weet je het zeker wat je snelheid is.

Bijdrager
    Pieterr
    pbrink19 op 10 augustus 2010

Wifi

WiFi?

Heb je al gemeten wat je bedraad haalt?

Bijdrager
    Artell

Wifi “G” is ongeveer 54Mbit, dus dat lijkt er op.. Weet je zeker dat je op “N” zit?

Bijdrager
    iPet

Hoi mijn iMac is een 24″, 3.06Ghz dualcore, 4Gb, 1Tb, NVIDIA GeForce GT 130 uit 2009 met volgens mij gewoon WiFi.

Ik heb nu de kabel op de Time Capsule en mijn Mac aangesloten en haal nu 94 Mbps met deze snelheid kan ik tevreden zijn al zie ik hem liever hoger.

/Users/pedrovandenbrink/Desktop/Knipsel speedtest.tiff

Hoel behaal ik deze snelheid nu draadloos?

Bijdrager
    Artell

“Gewoon” WiFi bestaan helaas niet. Je hebt b, g & n specificatie met elke een eigen snelheid. Voor 100Mbit heb je WiFi “n” nodig.

Heb je een iPhone of ander WiFi apparaat dat niet verder komt dan “g”? Die trekt namelijk de gehele verbinding naar beneden. (Tenzij jouw TimeCapsule ook twee radiozenders heeft zoals mijn TimeCapsule zodat de ene “g” doet (voor de iPhone) en de andere “n” voor de iPad en MacBook Pro). Maar dat moet je dan wel instellen op de TimeCapsule. Ik heb dus ook twee zichtbare ssid’s

Overigens is 94Mbit voor een “home” routertje niet verkeerd. Bij het ontwerp er van is vast geen rekening gehouden met internetverbindingen van 120Mbit.:grin: Ik zit op 2Mbit ADSL..:cry: (binnenkort op 40Mbit Ziggo :yum:)

Bijdrager
    Pieterr

Op G haal je praktisch max 24Mbps.
    Op N haal je praktisch max 60 tot 90Mbps.
    Maar de snelheid hangt van veel factoren af.
    Als je 50Mbps draadloos haalt, is dat zo slecht nog niet. Geniet er dus gewoon van, en staar je niet blind op die maxima.

Bijdrager
    iPet

Bedankt voor jullie positivisme maar 120 Mbps betalen betekend niet dat ik tevreden ben met 50 Mbps.

De iMac draait op N (5Ghz). Ik denk dat ik toch maar een andere router moet gaan kopen.

Das balen van mij dure Time Capsule nu kan hij alleen nog als back-up werken.

Bedankt voor jullie meedenken en hulp!

Groet iPeter

Moderator
    unSOUND
    pbrink19 op 10 augustus 2010

De iMac draait op N (5Ghz). Ik denk dat ik toch maar een andere router moet gaan kopen.

En dan ? Er is nog geen sneller systeem dan het n netwerk, geen enkele router gaat dus sneller dan die getallen die Pieterr aangaf. Bedraad werken is dan de enige optie.

Bijdrager
    prullenbak

maar 120 Mbps betalen betekend niet dat ik tevreden ben met 50 Mbps.

Dan schroef je je abo naar beneden…Of je legt een kabeltje. Meer smaken hebben we niet.

Bijdrager
    Ruben990

Of je legt gewoon een Kabel naar je Imac zoals ik dat heb.

Momenteel komt er een leuk glasvezel kabeltje boven in mijn meterkast van Solcon en heb ik 100 mb/s download / 100 mb/s upload

Heb even de test gedaan en kwam op dit uit

97,29 mb/s download
    92,87 mb/s Upload

Bijdrager
    wimbers

als je snel wilt; altijd aan de kabel hangen. Wireless is voor zoveel factoren vatbaar, dat ga je nooit halen.
    inderdaad, als je een N?G netwerk hebt en er komt een Iphone binenn bereik dan daalt de gehele snelheid.
    als je dus wireless volle snelheid wilt halen moet je zorgen dat al je wireless apperatuur ook wireless N 5Ghz aankan.

als je imac in een verkeerde hoek staat kan dat al de helft in snelheid schelen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat is uberhaubt de afstand tussen de router en de iMac? Ik denk ook dat je zeer tevreden moet zijn met 50mbit over WiFi. Als je meer wilt, dan is een kabeltje de enige optie. Sowieso is dat een betere oplossing voor een desktop, want minder storingsgevoelig. Voor groter dan 100mbit heb je trouwens ook nog eens afgeschermde ethernet kabel nodig (gigabit of Cat6).

Bijdrager
    iPet

Mij iMac staat op de eettafel in de woonkamer vandaar het draadloos internet.

Ik heb op de site van UPC gebladerd. Ze geven nu een gratis draadloze modem bij het internet die volgens UPC wel de 120 Mbps aankan en geeft.

Zij gaan mij deze modem binnen 5 dagen versturen. Ik ben benieuwd of dit werkt, ik houdt jullie op de hoogte. Werkt dit niet dan ga ik zeker downgraden!

Groet iPeter

Moderator
    unSOUND

Zoals al herhaaldelijk is gezegd zal dat geen verschil maken. De router van UPC is ook gewoon een N router, net als de TimeCapsule, en in theorie geven ze inderdaad 120 Mbps door. Maar dat is een theoretisch maximum, daar gaat dus nog snelheid van af door allerlei factoren, factoren waar iedere draadloze router mee te maken heeft.

Bijdrager
    Ir.Bob

Toch eigenwijs blijven en perse draadloos willen internetten… Alsof je met je iMac op schoot op de bank gaat internetten.

De D van desktop staat voor draden!

Bijdrager
    iPet

Beste mensen,

Ik heb zeker gelezen wat jullie gezegd hebben! Maar UPC zegt dat ze het halen, wanneer dit dus niet zo is heb ik een goede reden om bij UPC te downgraden!

Tot horens en bedankt allemaal!

Bijdrager
    Stirf

Keukentafel?
    Zet de magnetron eens aan en kijk dan naar je snelheid:razz:

Bijdrager
    martijnvandijk

Ik werk bij UPC en heb zelf ziggo 120 mb thuis. gebruik de laatste versie van de airport extreme, vergelijkbaar met jouw time capsule

draadloos zul je nooit de 120 Mb halen, bedraad, met de juiste categorie utp kabels (5e of 6) moe het prima lukken. let wel op, wanneer je de optie gastnetwerk selecteert, een mooie optie om aneren toegang te geven tot je inernetverbinding, zonder direct toegang tot je hele netwerk, zal de time capule de totale bandbreedte verdelen over de twee netwerken. Dat is een idiote setting in deze router. Zo haal je zelfs bedraad dus ongeveer 70Mb. heb ik dus maar uitgezet…

laat ff weten of je bedraad wel de 120 haalt, zou in principe wel moeten weet ik uit ervaring

Bijdrager
    mrmilo

De N techniek is theoretisch in staat om tussen de 100Mbps en 540Mbps te halen. De huidige generatie routers komen niet verder dan 2x54Mbps (108Mbps). Ikzelf (Ziggo 22Mbps) haal bedraad 20Mbps + en draadloos (vorige generatie TimeCapsule) net geen 4Mbps. Afstand tot router is slechts 8 meter met 1 gipsmuur ertussen. De vertraging is bij mij te verklaren door de enorme hoeveelheid aan Wifi netwerken in mijn gebouw. Ik vind er zo 14! Dus geen vrij kanaal meer te vinden. Wifi is gewoon (nog) niet geschikt voor zulke snelheden.
    Aan de andere kant ben ik erg benieuwd of de UPC router sneller kan dan een TimeCapsule:) volgens de specs wel in ieder geval (Sitecom WL351 toch?)

Bijdrager
    jasper050

Wat raar dat bij jouw TimeCapsule je snelheid zo laag is.
    Ik heb de tweede generatie TC en Ziggo alles in 1 met 80 Mb/s.
    Mijn snelheid is gewoon ca. 80 en hier in binnenstad Groningen tel ik wel 25 Wifi netwerken.

[URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/911202030.png[/IMG][/URL]

Bijdrager
    mrmilo

Is wel raar maar de TC is de derde wifi router die ik heb en de beste. Het is mij wel duidelijk dat ik hier iig in een gevoelig gebied zit. Aan de overkant van de weg zit een publiek wifi netwerk, aan de andere kant van de flat staat de radio toren van de regio en op het dak (4 verdiepingen hoger) staan een aantal GSM zenders. Wat het is weet ik niet maar ik zoek niet verder…

(Tweede test op Amsterdam server is wel veeeeel beter maar nog niet genoeg)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.