30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:

Bijdrager
    Amsterdam

::: Unreal Tournament 2004 Demo :::

OK mensen, gisteren heb ik voor het eerst de demo van UT2004 gespeeld online. Wat een gekte, wat een geweldigheid en wat een potentiele verslaving. UT2003 heb ik nauwelijks tot niet gespeeld, terwijl ik dat spel al geruime tijd in huis heb. Netjes gekocht e.d.

We zijn van plan om regelmatiger te gaan spelen en hopen dat er meer mensen de game zullen joinen. We spelen ook UT2003. We spelen voornameljk ’s avonds, zo na een uur of 19.00.

Om erachter te komen of we uberhaupt aan het spelen zijn en met welk IP je op de server komt zul je iChat moeten opstarten en de room UT2004 moeten joinen met het commando [appeltje-G] en dan [UT2004] intypen. Daar krijg je uitleg hoe in UT2004 op een server in te loggen en op welk IP we spelen.

Vooralsnog spelen we op dit IP-nummer: 194.109.109.31 (<<< klik hier om Unreal 2004 te starten!) maar als je geen verbinding krijgt join dan toch even de iChat-room [UT2004], dan zal je weldra duidelijk worden waar we wel spelen.

Join us.
    [size=9:1d48c80eb1]Let op! Om een connectie te openen in de Unreal 2004 demo dien je in UT2004 demo naar de Console te gaan (toets ` of ~). Voer dan het volgende commando in “open 194.109.109.31” – expect your ass being kicked![/size:1d48c80eb1]

[size=18:1d48c80eb1]Momenteel online/status:[/size:1d48c80eb1]

Screenname Amsterdam iChat: amsterxxx@aim.com

Bijdrager
    Pn
    ”Amsterdam”

Om erachter te komen of we uberhaupt aan het spelen zijn en met welk IP je op de server komt zul je iChat moeten opstarten en de room UT2004 moeten joinen met het commando [appeltje-G] en dan [UT2004] intypen. Daar krijg je uitleg hoe in UT2004 op een server in te loggen en op welk IP we spelen.

Ik zal vandaag ook nog wel even een tracker installeren op de UT2004 server, zodat wat makkelijk te zien is wie er online speelt (als er mensen zijn in de eerste plaats).

Bijdrager
    Remco Vermeer

Wanneer is de full version scheduled voor release? Ik las dat de Mac en PC versie ongeveer tegelijk zouden komen en volgens mij is de PC versie al beschikbaar.

anyone?

Bijdrager
    i3enhur
    ”Remco

Wanneer is de full version scheduled voor release? Ik las dat de Mac en PC versie ongeveer tegelijk zouden komen en volgens mij is de PC versie al beschikbaar.

anyone?

Halverwege of eind April….dacht ik.

Bijdrager
    Danny Dikker

Ik speel al fijn de full version (peeceej)

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Danny

Ik speel al fijn de full version (peeceej)

Lamer

:wink:

Moderator
    Adriaan Mol

Was lachen! Lekker druk.;)

Bijdrager
    Amsterdam

Ja man lol, ik klapte er wel regelmatig uit met deze melding….:

….en ik moet de demo soms 4x opstarten voordat ‘ie werkelijk gaat lopen, maar goed, ALS ‘ie het doet dan doet ‘ie het ook lol en super man!

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    Amsterdam

Ben ff aan het oefenen weer, moet zeggen dat ik er nog niet veel van begrijp eigenlijk. Soms kan je een node niet destroyen, RTFM denk ik dan maar lol

Bijdrager
    Amsterdam

Redelijk irritant vind ik de volgende bugs (even daar gelaten of het aan de demo ligt of aan mijn fijne router):

1.) Zomaar uit het niets heb ik geen controle meer over mijn controls en blijf ik naar rechts lopen.

2.) De melding “Master has determined your CD key is bla bla bla…” (zie image in mijn vorige post) en dan moet ik UT quitten en rebooten om te kunnen spelen.

3.) En wederom zomaar uit het niets kan ik niet meer schieten. Eerst niet met m’n alt-fire en kort daarna ook niet meer met main fire. Een aantal seconden nadat je dat ontdekt hang je en crasht UT.

4.) En vandaag ontdek ik een nieuw euvel lol:

Bijdrager
    Amsterdam

ROFLMAO (En ik was alleen op de server, dat zegt wat over mijn kwaliteiten niet waar hahahahahaha!)

Bijdrager
    Amsterdam

Altijd leuk om redeemer te vinden.

Bijdrager
    Jesper

Onder welke systeemeisen draait UT2004 nou lekker? En dan niet meteen de Dual 2 Ghz noemen, maar gewoon dat systeem waar ik hem lekker in min. 30 fps bij 1024 bij 768 kan spelen.

Bijdrager
    The Photographer

Denk ik lekker even knallen op het net, is er niemand :cry:
    Wat is de dag dat er het meest gespeelt word? Of is het gewoon echt een kwestitie van kijken wie er is…

Bijdrager
    Mac-ofiel

Ik heb ook geprobeerd de demo te spelen, maar op mijn iMac 700 loopt het van geen meter, het beeld is schokkerig, zelfs als ik alles zo laag mogelijk instel :( . Het enige wat ik er aan over hou is dat ik zo’n beetje zeeziek word :mrgreen: :x

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Jesper”

Onder welke systeemeisen draait UT2004 nou lekker? En dan niet meteen de Dual 2 Ghz noemen, maar gewoon dat systeem waar ik hem lekker in min. 30 fps bij 1024 bij 768 kan spelen.

Haha Jesper, ik heb verder geen ervaring met UT2004 spelen op een andere Mac dan een G5 2×2. Gaat erg soepel, dus ik denk dat een opgevoerde G4 ook echt wel een heel eind komt. Volgens mij speelt Aad op een G4/de allervetste zeg maar en die hoor ik niet klagen.

Bijdrager
    Amsterdam
    ”The

Wat is de dag dat er het meest gespeelt word? Of is het gewoon echt een kwestitie van kijken wie er is…

Meestal ’s avonds. Het is sowieso aan te raden even te checken op iChat welke status Aad, Joris W., p|n heeft of ik heb. We geven het meestal aan namelijk. Soms avonden achter elkaar, soms avonden niet. Gewoon in de gaten houden. En soms spelen er “onbekende” mensen op de server, is ook leuk om mee te spelen.

Bijdrager
    Amsterdam
    ”Mac-ofiel”

Ik heb ook geprobeerd de demo te spelen, maar op mijn iMac 700 loopt het van geen meter, het beeld is schokkerig, zelfs als ik alles zo laag mogelijk instel :( . Het enige wat ik er aan over hou is dat ik zo’n beetje zeeziek word :mrgreen: :x

Wil, ik denk niet dat het te maken heeft met je Mac maar voornamelijk met je videokaart. Of misschien wel met je Mac. Ik weet het eigenlijk niet hahahahahaha! Je weet, alles wat ik zeg is waar met mijn hoogintelligent gevoel voor technische vraagstukken. Tot nu toe heb ik je altijd zonder kleerscheuren met veel succes en volledige soepelheid kunnen helpen.

En nu wéér niet.

HAHAHAHAHAHAHA! :lol:

Bijdrager
    The Photographer

@jesper, Ik speel de demo op een Powerbook G4 1Ghz, met 768 MB Ram. En opzich gaat dit wel, alleen als er heel veel bots door de mac zelf gegenereerd moeten worden krijgt ie t moeilijk en loopt het allemaal wat moeilijker.

@Ams, Ik blijf gewoon kijken wanneer er iemand speelt, en dan zal ik mijn kunsten proberen te vertonen… Heb nu al zin om te knallen.. :P :innocent:

Bijdrager
    Pn
    ”Jesper”

Ehm .. ik weet niet precies wat het minimale is, maar hij draait lekker op mijn dual G4 1.25 GHz (1680x1050x32) met Radeon 9000 Pro. Snelheid van je Mac is minder belangrijk dan de kracht van je 3D kaart. Wat heb je er in zitten?

Bijdrager
    Pn
    ”The

Ams heeft de vraag al goed beantwoord dacht ik, hoewel ik je nog wel even wil wijzen op de tracker in de eerste post, die duidelijk aangeeft wie er op dat moment aan het spelen zijn.

Bijdrager
    The Photographer

@ Pjn, Ik zag die tracker inderdaad pas nadat Ams al antwoord op mijn vraag had gegeven. Ik snapte eerst ook niet wat dat witte vlak daar moest.. :sealed: Maar ik heb het door!

Moderator
    Lucas Raggers

UT demo gedownload, ingelogd op de macosx.nl server, maar dan gaat het mis. Hij loopt automatisch altijd naar rechts (ten opzichte van waar ik heen kijk). Hoe los ik dit op zodat ik normaal kan lopen?

Bijdrager
    Zorcky

Voor de officiële versie wordt er toch een min. systemm gesteld zoals:

Minimum System Requirements: Macintosh 933MHz/G4-G5 or faster processor, Mac OS X v10.2.8 or higher, 256MB RAM, 32MB AGP Video Card, DVD Drive, 6GB hard disk space. Internet or LAN connection required for online play. (Note: Some maps and game types playable on 800MHz, or faster, processors).

Bijdrager
    GIJay

dat haal ik dan net niet…:( bah, had anders ook wel eens lekker mee willen spelen. en geld voor een g5 zit er op dit moment niet in.

Bijdrager
    Pn
    ”spac-e-jay”

dat haal ik dan net niet…:( bah, had anders ook wel eens lekker mee willen spelen. en geld voor een g5 zit er op dit moment niet in.

Als je het _net niet_ haalt, dan zou je eens kunnen kijken of een zwaardere 3D kaart je bak over de streep kan trekken (er vanuit gaande dat je een oude PowerMac hebt en dus de mogelijkheid om uit te breiden).

Er wordt gezegd: G4/G5 met minimaal 933 Mhz processor, 256 Mb geheugen en een 32 Mb AGP kaart.

Als je kwa CPU snelheid lager zit dan dat, dan zou meer geheugen maar bovenal een zwaardere videokaart uit kunnen maken.

Bijdrager
    GIJay

733 mhz met 786 mb ram en 32 mb videokaart… wat denk je?

Bijdrager
    Zorcky

Ik moet zeggen dat het op mijn 1000 Mhz G4 met opgelet!!! GeForce Ti 4 (128Mb) en 1024 Mb Ram niet echt vlot loopt. Het is nu wel dat er in die demo een lelijke bug zit die niet meer in de officiële versie verscholen zit, welke voor een grote vertraging zorgt in de demo. Dus kan wel beter zijn met de officiële.

Zie bericht van de programmeur op 10 maart:

Epic programmeur “Ryan Gordon”, welke volop bezig is met het porten van de Mac versie voor Unreal Tournament 2004, heeft een update toegevoegd aan zijn .plan file met heel goed nieuws voor Mac gamers. Het is dus duidelijk als je dit spel speelt op een G4 met enkele processor, komt het spel niet echt op gang, nu heeft Gorden een Bug in de code gevonden die hiervoor een oplossing bied. Deze oplossing zou zelfs als gevolg hebben als het verdubbelen van de frame rate. Het ziet er dus naar uit dat het spel dan toch nog bespeelbaar zal zijn met een G4 die voldoet aan de minimum systeemeisen.

:)

Moderator
    Lucas Raggers

Ben ik net achter de bedoeling van het spel, doet de server het nie meer. Is iedereen zo bang voor me?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.