7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    amihansje

universele printerdriver OSX 10.3.9

Mijn stokoude vader heeft een e-mac met idem systeem 10.3.9. Nu heeft hij een Canon MP280 gekocht maar ik zoek me suf om een werkende printerdriver te vinden. Canon kan deze voor dit model (natuurlijk) niet leveren. Is er een universele, merk-onafhankelijke driver te gebruiken die deze printer kan aansturen? Al is het alleen maar om een simpel printje te maken, dus zonder scan-functie etc. want dat gebruikt hij toch niet.

Ik ben vanmiddag 3-4-2012 verder niet thuis maar ik lees graag later jullie tips.

Bijdrager
    Hansi2124

Deze printer stamt uit 2010. Ik kan alleen iets terugvinden m.b.t. OS X 10.4.11 als oudste systeem.
    Misschien heeft 10.3.9 een printerdriver al ge├»nstalleerd? Dat is denk ik de enige mogelijkheid…..

Bijdrager
    sedikit

Misschien kun je een geschikte GutenPrint of GimpPrint hier vinden:
    http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php
    (“Mijn stokoude vader”, dat zal maar door je zoon over je gezegd worden….:lol:)

Bijdrager
    Dr. Maddox

GutenPrint wilde ik ook al aanraden. OSX 10.3 (Gutenprint 5.2.7 ) staat er sowieso tussen…

Bijdrager
    amihansje

Aha, dat geeft hoop! Ik ga het gevecht vandaag aan en laat nog weten of het gelukt is.

@ Sedikit Ja, maar mijn vader weet dat ‘ie stokoud is want hij is 87! Sinds 4 jaar een eerste computer: mijn oude Emac. Hij pakt het aardig op! Leuk toch.

Bijdrager
    amihansje

Update: een paar uur zitten klooien maar het is niet gelukt om die printer aan de praat te krijgen. Jammer, maar dit is zeer waarschijnlijk de aanzet voor hem om een nieuwe IMac te gaan kopen. Daar kan ik het best wel mee eens zijn! Bedankt voor jullie tips.

Bijdrager
    Stirf

:thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.